Технології кардинально змінюють споживання, роботу та спосіб ведення бізнесу. Наприклад, у 2021 році виторг від продажу XR-гарнітури в галузі освіти та підприємництва збільшиться удвічі у порівнянні з 2019. П’ять відсотків пацієнтів вже відвідують лікаря віртуально, а це близько 400 млн візитів та індустрія у 25 млрд дол. США.
Про це розповіли учасники заходу «Прогноз розвитку технологій, медіа і телекомунікацій 2021» на основі дослідження Deloitte TMT Predictions 2021.
За прогнозами експертів, у 2022 капітальні інвестиції компаній у хмарні рішення сягатимуть 150 млрд дол. США, а до 2025 року їхній щорічний ріст стабільно становитиме 30%. Розвиток ринку технологій свідчить про супермасштабний попит та зміну моделі роботи бізнесу в різних галузях.
Як розвиватимуться різні технології:
- Лікар у смартфоні. Щоб оптимізувати медичні ресурси і покращити доступ до медичних послуг, багато країн вже давно використовують можливості телемедицини та онлайн-прийомів лікаря. В Україні цей тренд розвивався досить повільно через відсутність культури користування подібним сервісом.
Крім того, за словами експертів, у країні є певний рівень недовіри, а також неготовність платити за таку послугу. До того ж найбільше медичних послуг потребують люди похилого віку, яких не можна назвати активними користувачами технологічних рішень.
- Хмарні технології. Даних стає дедалі більше, тому останні 10 років відбувається перехід до хмарних технологій. У 2019 році швидкість інвестицій у хмарні технології та їхнє використання почали дещо падати, але через пандемію у 2020 році обсяг даних, переданих за допомогою хмарних технологій, збільшився удвічі.
- 5G – бути чи не бути? Нині в Україні 15-16 мільйонів активних data-користувачів. І в містах, і в сільській місцевості середній об’єм використання мобільного широкосмугового інтернету однаковий – 7GB.
За прогнозами президента компанії “Київстар” Олександра Комарова, 5G з’явиться в Україні у 2023 році, хоча яскраво вираженої потреби в цій технології наразі немає. За його словами, покриття LTE продовжить зростати, і в якийсь момент “ми досягнемо рівня, коли не буде змоги покращувати якість”. Тобто щоб продовжити розвиток, нам знадобиться новий стандарт, тому наразі необхідно знайти збалансоване рішення між бізнесом і потребою країни.
- Відео. Як зазначив засновник і CEO Fedoriv Group Андрій Федорів, відео – це найпотужніший інструмент впливу на нервову систему, тому що він створює ефект присутності. Розвиток технологій за останні 10 років зробив відео носієм №1 для інформації. Він переконаний, що пандемія поглибила процес глобалізації, тому бізнеси повинні замислюватись, як використовувати відео в їхній індустрії.
Також Андрій Федорів прогнозує, що у сегменті B2B формат презентацій, перемовин і обслуговування у форматі відео буде займати до 80% робочого процесу.