Законопроект про олігархів не містить порушень прав громадян, також цей документ не ставить за мету відбирати ЗМІ у власників.
Про це заявив міністр юстиції Денис Малюська в коментарі РБК-Україна.
Міністр заперечує, що законопроект надає РНБО і Президенту надмірні повноваження, які не передбачені Конституцією.
«Я з цим абсолютно не згоден. Конституція не містить перелік функцій РНБО, вона безпосередньо говорить, що функції РНБО повинні визначатися законом, і, власне кажучи, в закон про РНБО і вносяться зміни законопроектом (про олігархів. — Ред.)», — відзначив він.
На його думку, Президент виконує «технічну функцію», коли вводить в силу рішення РНБО.
Малюська також пояснив, чому саме РНБО вирішуватиме, хто олігарх в Україні.
«Чому саме РНБО зазначена в законопроекті? Тому що питання олігархів є комплексним. Тобто для того, щоб констатувати, що особа є олігархом, необхідно мати дані і від Антимонопольного комітету про активи, від податкової, Мінкульту, Нацкомтелерадіо, і дані по власність у медіа, і дані про причетність до політичної діяльності. Не існує будь-якого органу, який міг би так само комплексно оцінити діяльність тих чи інших осіб. Орган, який може акумулювати всю цю інформацію, — це РНБО», — заявив глава Мін’юсту.
Він також заперечує, що прийняття закону про олігархів направлено на те, щоб олігархи не мали впливу на ЗМІ. На його думку, ця фактичність не є наслідком опублікованого тексту документа.
Міністр також прокоментував паралелі між законом про олігархів і законом про люстрацію, який розкритикували в ЄСПЛ. Зокрема, Євросуд визнав відкритий Реєстр люстрованих осіб в Україні порушенням прав людини. Законопроект про олігархів теж ставить за мету створити відкритий Реєстр олігархів. Малюська не бачить іншого шляху.
«Щоб закон працював, необхідно, щоб Реєстр був публічним для того, щоб чиновники могли знати, хто є олігархом, і подавати декларації про контакти з ним», — пояснив міністр.
Малюська вважає, що між законами про люстрацію і про олігархів є концептуальні відмінності і їх не можна порівнювати.