Мета проекту - зниження корупційних ризиків при наданні адміністративних послугф
Депутати запропонували нові інструменти для боротьби з корупцією у сфері містобудівної діяльності. Відповідний законопроект № 5655 зареєстровано у Верховній Раді.
Зміни стосуватимуться розробки та експертизи проектної документації на будівництво, зокрема:
-
врегульовуються питання внесення проектної документації на будівництво об'єкта та відомостей про неї до Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва;
-
запроваджується перевірка проектної документації на будівництво об'єкта та відомостей про неї на їх повноту, відповідність формату, логічність та достовірність автоматично програмними засобами Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі - електронна система);
-
розширюється перелік інформації, яка перевіряється під час експертизи проектної документації на будівництво об'єкта (наприклад, додатково буде перевірятися відповідність намірів забудови цільовому призначенню земельної ділянки; наявність/відсутність у об'єкта статусу пам'ятки культурної спадщини або щойно виявленого об'єкта культурної спадщини);
-
експертні організації, які здійснюватимуть експертизу проектної документації, підлягатимуть реєстрації та обов'язковому страхуванню цивільно-правової відповідальності;
Запроваджується державна реєстрація у сфері містобудівної діяльності (права на виконання підготовчих та будівельних робіт, зміни у відомостях про таке право, зупинення, поновлення, припинення права на виконання підготовчих та будівельних робіт, завершення підготовчих робіт з демонтажу (знесення) об'єкта нерухомого майна (будинку, будівлі, споруди), прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів) шляхом внесення про це запису до Реєстру будівельної діяльності автоматично програмними засобами електронної системи чи державним реєстратором у сфері містобудівної діяльності. При цьому значно розширюється перелік адміністративних послуг, пов'язаний з отриманням права на виконання підготовчих та будівельних робіт та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, які надаються автоматично з використанням електронної системи. Одночасно скасовується отримання документів дозвільного характеру для отримання права на будівництво та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.
Покладення повноважень з державної реєстрації у сфері містобудівної діяльності на державних реєстраторів у сфері містобудівної діяльності:
-
нотаріусів;
-
посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної або міської ради, Київської, Севастопольської міської, районної, районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації, на яких покладено повноваження державного реєстратора речових прав на нерухоме майно;
-
посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань містобудівного контролю - щодо об'єктів, на які поширюється дія Закону України "Про державну таємницю", а також щодо реєстраційних дій, з яких прийнято рішення за наслідками адміністративного оскарження;
Також у планах розмежування повноважень органів містобудівного контролю та містобудівного нагляду. Новизною законопроекту є застосування принципу альтернативності вибору, за яким замовник будівництва щодо низки об'єктів будівництва вправі сам обирати орган з містобудівного контролю.
З метою запобігання самочинному будівництву здійснюватиметься моніторинг забудови виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань містобудівного контролю у межах відповідних територіальних громад або центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику з питань містобудівного контролю, в межах територій, на яких органи місцевого самоврядування не утворили органи з питань містобудівного контролю;
Проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно без участі державного реєстратора. Така державна реєстрація може проводитись лише на підставі:
-
заяви про державну реєстрацію права власності на об'єкт нерухомого майна, поданої у складі заяви про державну реєстрацію прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта, будівництво якого здійснювалось на підставі будівельного паспорта;
-
інформації електронної системи про державну реєстрацію завершення підготовчих робіт з демонтажу (знесення) об'єкта нерухомого майна (будинку, будівлі, споруди) - у разі якщо у Державному реєстрі прав та Реєстрі будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва містяться відомості про ідентифікатор закінченого будівництвом об'єкта.