Під час свого виступу на iForum 2021 генеральний директор групи компаній Advanter Group, доктор економічних наук, стратег і футуролог Андрій Длігач розповів про бізнес-моделі так званого нового світу, в якому ми вже насправді живемо.
«Якщо бізнес-моделі зараз не враховують гейміфікацію, якщо зараз ви не перетворюєте комунікацію зі своїм клієнтом в гру, якщо покупка у вас складніша за гру для трирічної дитини, то ви вже програли, випали з цього ринку», – каже він.
Длігач заявляє, що у 2030 році ринок ігор у світі досягне близько $1,5 трлн. За його словами, Україна вже займає 20% світового ринку розробки ігор. І якщо вдасться зберегти цю пропорцію в майбутньому, то вітчизняний ВВП подвоїться тільки завдяки цій галузі.
«Уже зараз у світі 38% людей, які працюють, готові відмовитися від своїх професій, від того, чим вони займаються, щоб заробити на хліб, заради ігор. Заради того, щоб отримувати безумовний базовий дохід і грати в ігри», – звертає увагу футуролог.
Також сьогодні необхідно бути адаптивним.
«Ми говоримо про адаптивність вже років п’ять. І вона стала реальністю нашого життя. Якщо ти не адаптивний, якщо твої бізнес-моделі не адаптивні, якщо ти не вибудував бізнес-моделі, які дозволяють персоніфікувати твій продукт або сервіс, ти випав з ринку», – підкреслює Андрій Длігач.
За його словами, крафтовий продукт стає частиною не тільки якихось нішевих підприємств, а й великих компаній – персоніфікація пропозицій, персоніфікація сервісу або комунікацій.
«У цьому шаленому технологізованому світі наперед виходять технології людські. Якщо ти бачиш в людині клієнта, ти вже програв. Нова реальність – це бачити в людині людину з його життям, його життєвим шляхом. Не b2b, не b2c, а human with human (людина з людиною. – Ред.). Ось бізнес-модель нового світу – human with human. Поставити людину в центр, в центр твоєї бізнес-моделі, в центр твого бізнесу та перестати бачити в ньому мішок з грошима», – говорить експерт.
Великі перспективи полягають у мобільності трудових ресурсів, переконаний Андрій Длігач:
«Є країни в Центральній Азії, у яких ВВП на 40% генерується завдяки мобільності трудових ресурсів. А ми боїмося міграції наших ресурсів у Польщу й далі. Це щастя для країни. Завдяки цьому ми отримуємо громадян, які поширюють нашу культуру, отримують компетенції, повертають їх в країну, вимагають кращих сервісів, інших бізнес-моделей. Це благо для країни, але нам потрібно навчитися залучати таланти з усього світу й через це ставати успішною країною».
Також нашу економіку буде розвивати сплав цифрових ресурсів і традиційних галузей: хімії, металургії, енергетики тощо. Крім того, свій внесок зробить і розвиток фінтеху.
«Це все головні драйвери розвитку України, а не просто традиційні індустрії, до яких ми так звикли. Навіть земля стає активом цифровим. Уже зараз з одного умовного гектара землі вдається підвищувати врожайність на 40% завдяки цифровізації», – розповів Длигач.
Крім того, за словами експерта, нам необхідно навчитися кооперації і вибудовувати відносини всередині бізнесів зі штучним інтелектом і роботами.
«І ось вам нова територія цифрових двійників. Там будуть нові моделі для страхування, для інвестування, для покупок. Не для покупок в реальне життя, а для свого цифрового двійника. Він буде жити життям не менш цінним, ніж його фізичне альтер-его», – переконаний Андрій Длігач.
«У бізнес-моделях мережі та зв’язки стають цінними. Вони стають важливішими, ніж ієрархії і твоє становище. Відкривайтеся, вибудовуйте межі взаємин. Через систему репутації і довіри до вас і вашого бізнесу. Користуйтеся різноманітністю, як вашої ключовою цінністю. Ставайте візіонерами», – резюмував він.