Якщо Україна введе заборону на купівлю-продаж нових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ), то для їх повної заміни на електромобілі знадобиться близько 140 років.
Таку думку у себе в Facebook висловив заступник голови науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев.
Нагадаємо, з пропозицією з 2030 року повністю заборонити першу реєстрацію нових бензинових і дизельних авто раніше виступило Міністерство інфраструктури України.
Рябцев вказав, що щорічно українці купують приблизно 100 тис. нових автомобілів. Всього ж в Україні зареєстровано близько 14 млн автомобільних транспортних засобів (за даними Головного сервісного центру МВС, в жовтні 2020 року на обліку перебувало 13,76 млн авто).
Відповідно, у разі заборони реалізовувати нові машини з ДВЗ з цього моменту має пройти 140 років, щоб український автопарк став виключно електричним.
«До речі, бензиновий і дизельний парк весь цей час не буде оновлюватися», — нагадав Рябцев про те, що МІУ також пропонує з 2030 року заборонити ввезення будь-яких машин з ДВЗ, включаючи нові і старі.
Водночас, якби перехід на електромобілі здійснювався швидше, то в Україні не вистачило б вироблення електрики для забезпечення їх потреб. Так, міркує Рябцев, якби українці купували 1 млн нових електромашин на рік, і до 2030 року їх стало 9 млн в країні, то для роботи їм би знадобилося б 18 млрд кВт-год/рік.
Такі висновки Рябцев зробив виходячи з того, що один електромобіль буде споживати 10 кВт-год на 100 км («хоча зараз більше», зазначив експерт), і з середньорічного пробігу українських транспортних засобів, який становитиме 20 тис. км.
«Щоб забезпечити таке споживання, потрібно буде до 2030 року добудувати енергоблоки № 3 та № 4 на Хмельницькій АЕС. І ще півмільярда кіловат-годин не вистачить», — констатував заступник Геннадій Рябцев.
Теги : електромобілі