Кабінет Міністрів ухвалив постанову від 22 вересня 2021 р. № 1013, що регламентує проведення електронних аукціонів для продажу земельних ділянок та набуття прав користування ними - оренди, суперфіцію, емфітевзису.
Це означає, що зовсім скоро в Україні вже на практиці почне діяти новий формат земельних торгів - електронний аукціон. Про це розповів Міністр аграрної політики та продовольства України Роман Лещенко.
Раніше учасникам потрібно було бути на торгах фізично. Інформація про такі аукціони завжди була малодоступною, їх проводили без реальної конкуренції, а вигравали «свої люди». Відтепер участь в електронних аукціонах зможе взяти кожен, хто має доступ до Інтернету. Торги відбуватимуться на спеціальній платформі Prozorro.
Як зауважив Міністр, постановою передовсім регламентуються технічні вимоги до підготовки та проведення земельних аукціонів. Йдеться і про оприлюднення їх результатів, визначення розміру, порядку та строків сплати. А також про порядок реалізації переважного права купівлі земельної ділянки у власність у разі продажу її через електронний аукціон, технічні вимоги до проведення повторних торгів, порядок функціонування та адміністрування електронної торгової системи.
Також постановою затверджено Перелік документів, що підтверджують відповідність потенційного покупця, який бажає взяти участь в земельних торгах щодо земельної ділянки сільськогосподарського призначення.
Потенційні покупці разом із заявою про участь в земельних торгах також подають копії таких документів:
-
документи, які містять відомості про структуру власності (якщо потенційним покупцем є юридична особа);
-
документи, що підтверджують громадянство учасників (акціонерів, членів) та бенефіціарного власника (якщо потенційним покупцем є юридична особа);
-
документи, що підтверджують джерела походження коштів, зокрема: декларація про майновий стан і доходи; декларація про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру / декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або органу місцевого самоврядування; річна (квартальна, інша) фінансова та/або податкова звітність юридичної особи - набувача та фізичної особи - підприємця (за наявності), що отримана нотаріусом безпосередньо від набувача (баланс, витяги, що містять дані про прибутки та збитки господарської діяльності клієнта, податкова декларація з додатками); фінансова звітність юридичної особи - набувача, що оприлюднена відповідно до вимог законодавства; інші документи, що підтверджують джерела походження коштів;
-
документи про перебування у шлюбі (чи його розірвання), у тому числі зареєстрованому за кордоном, та про набуття земельних ділянок сільськогосподарського призначення на праві спільної сумісної власності подружжя (у разі наявності, якщо потенційним покупцем є фізична особа);
-
документ, що містить інформацію щодо юридичних осіб, права на частку у статутному (складеному) капіталі, у пайовому фонді, акції, паї яких потенційний покупець, має із обов'язковим зазначенням найменування юридичної особи, ідентифікаційного коду юридичної особи, розміру належної йому частки у статутному (складеному) капіталі, у пайовому фонді, та/або кількість належних йому акцій, паїв (у разі наявності, якщо потенційним покупцем є фізична особа);
-
документи, які підтверджують право власності учасника земельних торгів на земельні ділянки сільськогосподарського призначення (у разі наявності таких прав).