26 січня 2022 року завод Єврокар на базі створеного Automotive Innovation коворкінг-центру приймав керівництво області – Голову Закарпатської обласної адміністрації Віктора Микиту і Голову Закарпатської обласної ради Володимира Чубірко.
Цей візит припав саме на день запуску коворкінг-простору, який було створено заводом Єврокар для розробки інноваційних рішень та проведення робочих зустрічей на високому рівні з якісною технологічною підтримкою.
«Закарпаття – це не лише туризм та машинобудування, але також потенційний хаб для розвитку ІТ-технологій, що буде забезпечувати інтеграцію ІТ-сектору, автопрому і науки», – так відкрив зустріч Олег Боярин, Голова Групи компаній «Єврокар».
У рамках візиту учасники ознайомилися з виробничими потужностями, історією заводу та обговорили потреби регіону і важливі точки зростання.
Протягом вже 20 років «Єврокар» виробляє автомобілі бренду VW Group. Зараз це один із найбільших автовиробників в Україні, який прагне до постійного розвитку та залучення інноваційних рішень.
А почав завод свою роботу у Закарпатті у 2001 році у рамках роботи СЕЗ. І той період став стартовим не тільки для «Єврокару». Створення інвестиційно привабливого середовища привернуло увагу майже двох десятків всесвітньо відомих компаній. Однак інвестиційні довгострокові гарантії були скасовані вже через кілька років. Це призвело до втрати інвестицій, робочої сили і довіри з боку міжнародних інвесторів.
Зараз є змога усе змінити та побудувати вигідні регуляторні умови, щоб стати конкурентоздатними у порівнянні із сусідніми країнами. І перший крок до цього – це прийняття у другому читанні законопроєктів №5688 і 5689 з фіскальними стимулами для індустріальних парків.
«Індустріальний парк надає суттєві можливості бізнесу у плані інвестицій, зменшуючи митне і податкове навантаження. Ця допомога суттєва у разі отримання достатньої кількості замовлень і зможе вплинути на зменшення вартості автомобіля», – відзначив генеральний директор заводу «Єврокар» Ігор Царенко.
Ще один інструмент економічного зростання – це кластери. І створення умов для їх розвитку може посилити позиції регіону, адже тут вже сформований Закарпатський автомобільний кластер, що об’єднує найбільших виробників автомобілів та комплектуючих у регіоні.
Але ці заходи потребують також вирішення нагальних проблем, зокрема, щодо систематичної лібералізації імпорту вживаних автомобілів, нестабільності регуляторного середовища та відсутності стратегічного бачення розвитку галузі.
«Розуміємо виклики, які стоять перед підприємством, серед яких — нестабільний ринок вживаних автомобілів, законодавство, яке потребує доопрацювання. Критично важливо, щоб інвестори базували свій бізнес саме у Закарпатті. У нашого регіону великий потенціал, який ми налаштовані реалізувати та розвивати у межах наших громад у форматі «WIN-WIN». Тут ми точно надійний партнер», – підкреслив Віктор Микита.
Володимир Чубірко подякував керівництву компанії за чесний бізнес та запросив до активної участі у розробці концепції розвитку індустріальних парків.
«Завдання місцевої влади – не просто не заважати, а сідати і виробляти стратегію, бути чітким прогнозованим партнером і союзником у прийнятті взаємовигідних рішень. Індустріальний парк «Соломоново» має великий інвестиційний потенціал. Плануємо сформувати тут найбільший промисловий кластер в Україні та створити плацдарм для технологічних інновацій. Переконаний, «Єврокар» залишатиметься флагманом цих інноваційних зрушень», – відзначив Володимир Чубірко.
Зустріч заклала фундамент для подальшої співпраці та формування розуміння, що регіон може зайняти лідерські позиції у економічному та інноваційному зростанні. Для цього є усі можливості, і сподіваємося на їх втілення у кооперації з владою.