За підсумками 2021 року електромобілі вперше обігнали смартфони та ПК, ставши лідерами попиту на кобальт — рідкісний метал, який, зокрема, використовується в літій-іонних акумуляторах.
<div class="ArticleParagraphstyles__Container-sc-137fuuu-0 biZONg" style="text-align: justify;">Про це <a href="https://www.ft.com/content/2095ee9b-1426-48ca-9fae-cd79730e23b3" target="_blank" rel="nofollow noopener">пише</a> Financial Times із посиланням на дані звіту Інституту кобальту.</div>
<div class="ArticleParagraphstyles__Container-sc-137fuuu-0 biZONg" style="text-align: justify;"><span>Як зазначається у звіті, минулого року автомобільна промисловість спожила 59 тис. тонн кобальту, або 34% загального попиту, оскільки продаж електричних та гібридних транспортних засобів подвоївся.</span></div>
<div class="ArticleParagraphstyles__Container-sc-137fuuu-0 biZONg" style="text-align: justify;"><span>При цьому у виробництві мобільних телефонів було використано 26 тис. тонн кобальту, а у виробництві ноутбуків та планшетів — 16 тыс. тонн. Загальний попит на кобальт у 2021 році склав 175 тис. тонн тоді, як видобуто його було 160 тис. тонн.</span></div>
<div class="ArticleParagraphstyles__Container-sc-137fuuu-0 biZONg" style="text-align: justify;"><span>"Невідповідність у цих цифрах пдкреслює одну з найбільших проблем, з якими стикається автомобільна промисловість, коли вона переходить на електромобілі: забезпечення достатньої кількості сировини.</span></div>
<div class="ArticleParagraphstyles__Container-sc-137fuuu-0 biZONg" style="text-align: justify;"><span>З появою все більшої кількості електромобілів зростає занепокоєння потенційними обмеженнями в постачанні важливих металів: від кобальту до літію та нікелю. Очікується, що до 2026 року попит з боку автомобільної промисловості становитиме половину попиту на кобальт", — додає FT.</span></div>
<div class="ArticleParagraphstyles__Container-sc-137fuuu-0 biZONg" style="text-align: justify;"><span>Майже три чверті світових поставок кобальту надходить із ДР Конго, де домінують китайські компанії та зареєстровані в Лондоні Glencore.</span></div>
<div class="ArticleParagraphstyles__Container-sc-137fuuu-0 biZONg" style="text-align: justify;"><span>Звіт Інституту кобальту показує, що ця центральноафриканська країна виробила 118 тис. тонн кобальту в 2021 році — значно більше, ніж наступний найбільший постачальник, Австралія, всього 5600 тонн.</span></div>
<div class="ArticleParagraphstyles__Container-sc-137fuuu-0 biZONg" style="text-align: justify;"><span>Засновник Tesla Ілон Маск минулого тижня висловив припущення, що автовиробник може придбати добувну компанію.</span></div>
<div class="ArticleParagraphstyles__Container-sc-137fuuu-0 biZONg" style="text-align: justify;"><span>За його словами, Tesla не хоче цього робити, але готова розглянути такий крок, якщо це єдиний варіант переходу до сталої енергетики, пише FT. Tesla планує щорічно виробляти 20 млн електромобілів.</span></div>
Джерело @ Економічна правда