Цементники констатують, що реальної дискусії між бізнесом та УЗ щодо підвищення тарифів не відбулося.
Підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення
Асоціації українських виробників закликають Міністерство інфраструктури України запровадити мораторій на підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення на період воєнного стану та на 6 місяців після його припинення.
На прес-конференції в Києві 7 липня вантажовідправники відзначили, що УЗ, підвищуючи тарифи на 70%, не врахувала в інфраструктурній складовій перевезення транспортування сировини, вугілля, наповнювачів і не включила тарифну відстань, через що собівартість кінцевої продукції збільшиться значніше, ніж у прогнозі перевізника.
"Вплив на собівартість кінцевого продукту буде значно вищим, ніж представила УЗ. На прикладі цементу: для нас основна сировина - це вапняк, і там найвищий показник, 55%. Інші галузі потрапили у значення 0-13%", - заявила виконавчий директор профільної асоціації.
"Реальної дискусії між відправниками вантажу та перевізником про компромісне рішення щодо підвищення тарифів не відбулося - нас просто поставили перед фактом. Коли "Укрзалізниця" оголосила про обговорення підвищення тарифів на 70%, наказ про підвищення вже був підписаний. У нас же були конкретні пропозиції: ввести мораторій на період військового стану та 6 місяців після підвищення тарифів у межах України, та всі супутні послуги", - відзначила експерт.
Як зазначив представник Української асоціації вапнякової промисловості, рішення про підвищення тарифів відчутно вдарить по ринку вапна, який вже зазнає значного зниження обсягів виробництва.
"До війни вартість доставки із заходу України до Дніпра була 400 грн за тонну, зараз 650 грн. За ціною виробника до 300 грн/т, споживач переплачує з 1 липня ще по 200-250 грн. Загалом виробництво вапна впало з довоєнних 1,2 млн тонн на місяць до 350 тис тонн у травні-червні. Рішення УЗ про підвищення тарифів ще сильніше вдарить по ринку, ми очікуємо на падіння ще на 30-40%", - повідомив він.
"З цим підвищенням тарифів логістика до порту Констанци в Румунії вже становить 180 дол. Ціна на завантажене судно становить близько 240 дол. за тонну. Таким чином, с/г виробнику потрібно продавати ячмінь з елеватора за 50-60 дол. Собівартість його вирощування - понад 160 дол. Він не отримає навіть третини від своїх витрат, тому жодної посівної компанії в серпні він не проводитиме. Це призведе до банкрутства більшості сільгоспвиробників", - додав голова профільної зернової асоціації.
Джерело @ BuildPortal