29 вересня 2022 року набрав чинності Закон № 2561-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо оптимізації деяких питань примусового відчуження та вилучення майна в умовах правового режиму воєнного стану».
Документ було офіційно опубліковано в газеті «Голос України» 28 вересня.
Зокрема, доповненнями до Закону «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану» передбачено, що примусове відчуження або вилучення рухомого майна, що використовується чи може використовуватися для забезпечення діяльності підприємств оборонно-промислового комплексу України і щодо якого існує ризик переривання його функціонування у зв'язку з перебуванням такого майна на території адміністративно-територіальної одиниці України, щодо якої існує загроза її тимчасової окупації та межі якої розташовані на відстані не більше 30 кілометрів від району ведення воєнних (бойових) дій або від тимчасово окупованої території, здійснюється на підставі рішення Ради національної безпеки і оборони України.
РНБО не пізніше наступного дня після прийняття рішення, введеного в дію указом Президента, направляє зазначене рішення до Кабінету Міністрів та доручає військовому командуванню забезпечити збереження такого майна.
Примусово відчужене або вилучене рухоме майно не пізніше п'яти календарних днів з дня отримання Кабміном відповідного рішення Ради національної безпеки і оборони передається за рішенням Кабінету Міністрів у встановленому ним порядку суб'єкту господарювання державного сектору економіки.
Право державної власності на рухоме майно, що використовується чи може використовуватися для забезпечення діяльності підприємств оборонно-промислового комплексу України і щодо якого існує ризик переривання його функціонування у зв'язку з перебуванням такого майна на території адміністративно-територіальної одиниці України, щодо якої існує загроза її тимчасової окупації та межі якої розташовані на відстані не більше 30 кілометрів від району ведення воєнних (бойових) дій або від тимчасово окупованої території, виникає з дня введення в дію указом Президента рішення РНБО про примусове відчуження або вилучення такого майна.
Законом № 2561-IX пункт 1 частини першої статті 4 Закону "Про Раду національної безпеки і оборони України" доповнено положенням, що стосується компетенції РНБО. Установлено, що Рада, серед іншого, також приймає рішення щодо необхідності примусового відчуження або вилучення рухомого майна, що використовується чи може використовуватися для забезпечення діяльності підприємств оборонно-промислового комплексу України і щодо якого існує ризик переривання його функціонування у зв'язку з перебуванням такого майна на території адміністративно-територіальної одиниці України, щодо якої існує загроза її тимчасової окупації та межі якої розташовані на відстані не більше 30 кілометрів від району ведення воєнних (бойових) дій або від тимчасово окупованої території.
Також було доповнено частину другу статті 15 Закону "Про правовий режим воєнного стану" в частині повноважень військових адміністрацій. Згідно зі змінами військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження із прийняття рішень про внесення пропозиції до Ради національної безпеки і оборони, погодженої обласною військовою адміністрацією, щодо здійснення примусового відчуження або вилучення рухомого майна, що використовується чи може використовуватися для забезпечення діяльності підприємств оборонно-промислового комплексу України і щодо якого існує ризик переривання його функціонування у зв'язку з перебуванням такого майна на території адміністративно-територіальної одиниці України, щодо якої існує загроза її тимчасової окупації та межі якої розташовані на відстані не більше 30 кілометрів від району ведення воєнних (бойових) дій або від тимчасово окупованої території.
Джерело @ Ліга:Закон