Члени Української Ради Бізнесу, у відповідності до яких входять 107 бізнес-асоціацій різних галузей економіки, звернулися до податкового Комітету ВР із закликом заявити зауваження та пропозиції, надані бізнес-асоціаціями до проєкту № 8401 та внести відповідні зміни до іншого читання.
Фахівці УРБ проаналізували проєкт № 8401, прийнятий Парламентом за основу, та зазначають що проєкт, по-перше, забезпечує виконання Україною зобов'язань в рамках Меморандуму про економічну та фінансову політику від 08 грудня 2022 року, відповідно до якого Україна взяла на себе зобов'язання якнайшвидшого відновлення довоєнного стану податкової політики та, по-друге, економічні очікування щодо забезпечення збільшення надходжень до державного та місцевих бюджетів, в умовах направлення значної частини бюджету країни на потреби обороноздатності країни.
Проєкт містить низку позитивних новацій, але разом із тим і низку негативних норм та потребує доопрацювання до другого читання.
Зважаючи на те, що закінчення активних бойових дій до 01.07.2023 року є малоймовірним, а воєнний стан продовжено принаймні до 18 серпня 2023 року, - частину норм, які не мають безпосереднього впливу на обсяг бюджетних надходжень, але при цьому можуть негативно вплинути на умови ведення бізнесу, - необхідно супроводжувати нормами, які б принаймні пом'якшили їхній негативний вплив, не завдаючи при цьому шкоди бюджетним надходженням, а ще частину норм - впроваджувати тільки після скасування воєнного стану.
Зокрема, важливими є такі зміни до Проєкту до другого читання:
1. Перенести дату набуття чинності нормами Проєкту на 01.01.2024 року.
2. Залишити мораторій на перевірки та штрафи для підприємств, що здійснюють свою діяльність на територіях, наближених до бойових дій.
3. Чітко визначити повний перелік підстав для призначення перевірок.
4. Врегулювати механізм переходу платника єдиного податку за ставкою 2% з 01.07.2023 року на іншу ставку податку спрощеної системи оподаткування, в разі якщо такий платник перебував на загальній системі оподаткування до обрання ставки 2%.
5. Зосередити застосування РРО виключно для тих ФОПів, які мають високий ризик перевищення граничних лімітів ЄП 2 та 3 груп, внести відповідні правки до другого читання Проєкту.
6. Звільнення від штрафів за незастосування РРО за період дії воєнного стану і неможливість застосування штрафів «заднім числом». Неприпустимим є застосування штрафних санкцій за незастосування РРО/ПРРО «заднім числом», після набуття Проєктом сили закону.
7. Неприпустимим також є скасування з 01.07.2023 дії норм щодо відстрочення складання декларацій фізичними особами-підприємцями - платниками єдиного податку першої та другої групи декларацій за умов вимушеного виїзду за кордон мільйонів громадян України, серед яких є і значна кількість осіб, на яких буде поширюватись дія цих норм. Зважаючи на те, що для таких осіб ускладнено здійснення їх діяльності - вважаємо за необхідне відтермінування вступу у дію цих норм.
8. Якісно визначити критерії ризику для ДПС, а також запровадити якісні результативні показники KPI для ДПС, щоб діяльність Державної податкової служби України була спрямована, в першу чергу, на боротьбу з тіньовим сектором економіки та щоб ДПС стала надійним партнером чесного бізнесу.
Повний текст звернення читайте за посиланням
Джерело @ Ліга:Закон