Рішенням НКЦПФР від 06.07.2023 року № 745 внесено зміни до Положення про здійснення фінансового моніторингу суб'єктів первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких розплачується комісія з цінних паперів та ринку фондового ринку.
Змінами встановлено загальні вимоги щодо порядку зберігання суб'єктів первинного фінансового моніторингу (далі - СПФМ) документів.
СПФМ має зберігати всі документи (в тому числі електронні), їх копії, дані, інформацію (в тому числі відповідні звіти, розпорядження, файли), що стосуються виконання обов'язків СПФМ, течій строків, визначених законодавством України, та в порядку, встановленому цим Положенням.
Він зобов’язаний створювати електронні копії отриманих від клієнта (в паперовій та/або електронній формі) та створених самостійно документів (паперових та/або електронних), що стосуються належної перевірки клієнта, існуючих документів, даних та інформації про клієнта, а також щодо осіб, які є учасниками фінансової операції з накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, особою, яка створює таку копію.
Такі електронні копії можуть використовуватися СПФМ під час здійснення первинного фінансового моніторингу клієнтів щодо.
Також СПФМ зобов’язаний створити резервні копії із виготовлених електронних копій, передбачених цим Положенням, з накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікаційному сертифікаті електронного підпису, особою, яка створює такі копії, та забезпечує їх збереження та захист від втрати, знищення в незалежному сховище. , зокрема Центри обробки даних, які повинні бути географічно рознесені від розміщення суб’єкта первинного фінансового моніторингу (відстань між їх розташуванням має бути не менше 1500 м) та відповідати вимогам міжнародного стандарту TIA-942 не менше ніж Tier 3.
Усі отримані від клієнта та створені самостійно документи, що стосуються належної перевірки клієнта, дані та інформація про клієнта, а також осіб, які є учасниками фінансової операції, зберігаються за місцем проживання СПФМ.
Документи та інформацію про клієнтів, ділові відносини з якими прийнято понад п’ять років, можна передавати на зберігання до спеціалізованої установи за умов створення резервних копій та забезпечення оперативного доступу до таких документів у випадках, передбачених законодавством.
У разі знищення, втрати або пошкодження документів (у тому числі електронних), їх копій, записів, даних, інформації до закінчення строку їх зберігання незалежно від причини СПФМ у триденний строк після встановлення таких фактів повідомляється про рекомендований НКЦПФР лист з повідомленням про вручення, в якому також надається інформація про наявність повних даних із резервних копій для забезпечення подальшої діяльності.
Джерело @ Ліга:Закон