В Україні більшість представників бізнесу вважають за головну проблему – дефіцит кадрів. Він пов'язаний із відпливом робочої сили за кордон, мобілізацією. У більшості регіональних компаній у лавах збройних сил служать до 20% від військовозобов'язаних співробітників
Про це йдеться у дослідженні Європейської бізнес-асоціації. Так, у Львові 72% опитаних підприємців вважають умови задовільними, 20% стверджують, що їм складно працювати, та 8% – що дуже складно.
Серед головних проблем бізнесу у Львові виділяють мобілізацію працівників та пов'язані з цим процесом труднощі бронювання працівників та виїзд за кордон у короткострокові відрядження. Серед інших негативних факторів – зниження купівельної спроможності населення та непередбачувані дії держави, які можуть посилити стан бізнесу. Тільки 4% компаній не мають мобілізованих співробітників. У 84% мобілізовано до 20% військовослужбовців, у 8% - 20-30% працівників, у 4% - 30-40%.
В Одесі 53% опитаних підприємців повідомляють, що їм складно вести бізнес у регіоні (71% минулого року), 41% – що є задовільним, і 6% – що легко. На повну потужність у регіоні працюють 47% компаній, решта 53% з певними обмеженнями.
Серед топ проблем регіону підприємці відзначили відтік робочої сили за кордон, труднощі з логістикою (опитування проводилося до масованих ударів по портовій інфраструктурі Одеси), корупцію, непередбачувані дії держави, які можуть погіршити стан бізнесу.
Надалі компанії планують сконцентруватися на підтримці діяльності компанії в умовах воєнного стану, розширенні бізнесу, виході на нові ринки та збільшенні штату працівників, хоча в минулому, навпаки, у планах було скорочення штату.
У 76% компаній у лавах збройних сил служать до 20% від військовозобов'язаних працівників компаній, водночас 18% не мають мобілізованих працівників. На закінчення війни до кінця року вірять 12% опитаних нами підприємців, 53% вважають, що війна закінчиться у 2024 році, і 24% – протягом наступних трьох років.
У Харкові серед опитаних нами компаній лише 6% працюють у повному обсязі, решта 63% працюють з обмеженнями, а 31% поки що взагалі не працюють. Головними проблемами бізнес називає зниження купівельної спроможності населення, відтік персоналу за кордон та мобілізацію працівників.
У 56% підприємців регіону мобілізовано до 20% військовозобов'язаних працівників, а 19% не мають мобілізованих співробітників. До кінця року компанії планують зосередитися на підтримці діяльності в умовах воєнного стану, виході на нові ринки та вдаватимуться до скорочення витрат.
Джерело @ Обозреватель