Невдовзі потяг "Будапешт-Мукачево" може розпочати перевозити пасажирів. Про це повідомив в.о. начальника "Укрзалізниці" після переговорів перемовини з менеджментом угорських залізниць.
«Сьогодні ми досягли важливих домовленостей з нашими угорськими колегами щодо спільної реалізації амбітного проекту – запуску поїзда Мукачево – Будапешт. Він пожвавить пасажирський рух між Україною та Європейським Союзом і стане важливим кроком для розвитку нашого транспортного сполучення з ЄС. Це, зокрема, розширить для пасажирів вибір варіантів подорожей у західному напрямку, у цьому випадку за маршрутом з Мукачева до Будапешта», –повідомив Євген Кравцов.
За його словами, передбачається організувати пряме сполучення Мукачево – Чоп – Будапешт існуючою колією шириною 1435 мм від українсько-угорського кордону до станції Мукачево. «На новому напрямку Мукачево – Будапешт не витрачатиметься час на перестановку вагонів з широкої колії на вузьку – це значна перевага маршруту», - зауважив керівник Укрзалізниці. Він також додав, що на станції Мукачево існує можливість для зручної пересадки пасажирів на внутрішні поїзди, які поєднують Закарпаття з іншими регіонами України.
Для реалізації проекту ПАТ «Укрзалізниця» планує спорудження окремої пасажирської платформи поруч із колією, що знаходиться на відстані 500 м від будівлі залізничного вокзалу станції Мукачево. Також необхідно впорядкувати близько 40 км колії стандарту 1435.
У ході переговорів сторони досягли домовленостей, що перевезення за маршрутом Мукачево – Чоп – Будапешт здійснюватиметься рухомим складом угорської сторони, оскільки Укрзалізниця не експлуатує пасажирський рухомий склад для колії шириною 1435 мм.
Передбачається, що маршрут поїзда Мукачево – Будапешт пролягатиме через угорські міста Дебрецен та Ньїредьгаза. Поїзд долатиме відстань близько 400 км орієнтовно за 7 годин. Прикордонно-митні операції здійснюватимуться на станції Чоп.
Окрім цього, у ході переговорів керівники залізниць України та Угорщини обговорили питання розвитку транзитних перевезень вантажів з Китаю в напрямку Європи через перехід на кордоні Україна – Угорщина. Також у рамках зустрічі сторони домовилися розвивати контрейлерні перевезення. Адже наразі це питання є актуальним з огляду на зростаючий вантажопотік у європейському напрямку. Так, за 3 місяці 2018 року обсяги перевезень вантажів залізничним транспортом між Україною та Угорщиною склали 1071,26 тис. тонн, що на 168,35 тис. тонн або 18,6% більше, ніж за аналогічний період 2017 року. «Контрейлерні перевезення – це альтернатива міжнародним автомобільним перевезенням, яка дозволить вирішити одразу декілька питань, зокрема, щодо надання дозволів на здійснення міжнародних автомобільних перевезень, адже вантаж перейде на залізничні платформи, у результаті чого буде мінімізовано вплив автотранспорту на екологію», – резюмував Євген Кравцов.
Щодо ціни квитків, очікується, що вона складе 700 та 1000 гривень за другий та перший клас відповідно.