Показник Митного індексу залишився на рівні попереднього періоду і склав 2,92 бала за 5-бальною шкалою в другій половині 2018 року.
Про це повідомляє Європейська Бізнес Асоціація з посиланням на EBA_Customs_Index_2018
За підсумками опитування, 35,6% митних експертів вважають, що корупція в митних органах залишається на колишньому рівні. Що стосується якості митних послуг, думки розділилися: 42,6% опитаних задоволені якістю послуг і професіоналізмом працівників митниці, а 40,2% – не задоволені.
Серед основних проблем, з якими стикалися представники бізнесу при проходженні митного контролю в другій половині 2018, були:
- недосконала система фітосанітарного, радіологічного контролю (особливо обтяжливий контроль товарів у дерев’яній тарі);
- затягування процесу митного оформлення;
- необґрунтовані запити на надання додаткових документів.
З лютого 2018 при імпорті товарів стало обов’язковим застосування системи “Єдиного вікна”.
- 54,1% експертів задоволені роботою цієї системи. Вони відзначили спрощення і прискорення проходження митних формальностей. У попередньому періоді таких було 37,7%.
- 16% незадоволених, тому усунення недоліків і налагодження більш ефективної роботи системи залишається актуальним питанням.
“Результати опитування демонструють точкове поліпшення настроїв фахівців, які взаємодіють з митними органами. Однак очікування бізнесу від реформ випереджають швидкість їх впровадження, а цього недостатньо, щоб говорити про комплексне поліпшення ситуації”, – коментує підсумки індексу виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації Анна Дерев’янко.
Опитування проводилося в січні-лютому 2019 року, в ньому взяли участь 90 митних експертів з компаній-членів асоціації.
Дослідження складається з трьох тематичних блоків: корупція, якість митних послуг, робота “Єдиного вікна”. Індекс вимірюється двічі на рік. Оцінка три вважається нейтральною. Максимальна оцінка – п’ять балів.
Джерело @ Finance.ua