Кабінет Міністрів України прийняв зміни до Порядку контролю в сфері державної реєстрації.
Про це повідомила заступник Міністра юстиції з питань державної реєстрації Ольга Оніщук.
Серед основних новацій цього нормативно-правового акту – запровадження нових критеріїв моніторингу та спеціальної перевірки діяльності державного реєстратора в реєстрах, встановлення чіткої диференціації санкцій за порушення в сфері державної реєстрації та впровадження тестування тільки для осіб, які вперше планують розпочати роботу в державних реєстрах.
Так, до нових критерії моніторингу включено: скасування записів в реєстрах; проведення реєстраційних дій з порушенням строків, визначених законами; проведення державної реєстрації припинення обтяжень права власності та інших речових прав, похідних від права власності, на нерухоме майно, об’єкт незавершеного будівництва (крім випадку проведення такої реєстраційної дії державними та приватними виконавцями); проведення державним реєстратором реєстраційних дій протягом року з дня призначення на відповідну посаду суб’єктом державної реєстрації, з дня призначення на посаду державного нотаріуса чи з дня реєстрації приватної нотаріальної діяльності, а також протягом шести місяців з дня відновлення доступу державному реєстратору до реєстрів.
«Критерії ми виписували на підставі узагальнення результатів розгляду скарг. Найбільше зловживань криється саме в таких діях реєстраторів», – пояснила Ольга Оніщук.
«Щодо спецперевірки державного реєстратора, вона буде проводитись за заявою суб’єкта – органу місцевого самоврядування, що має намір призначити на посаду державного реєстратора», – зазначила заступник Міністра.
Вона уточнила, що до такої заяви майбутній роботодавець додаватиме трудову книжку, диплом, паспорт та код майбутнього держреєстратора.
Особа, у діях якої в результаті спеціальної перевірки діяльності державного реєстратора в Реєстрах буде встановлено одноразове грубе або неодноразове порушення законів під час проведених реєстраційних дій в Реєстрах, вважатиметься такою, що не пройшла спеціальної перевірки та не може бути призначена на посаду державного реєстратора або виконувати функції державного реєстратора.
«На кожного реєстратора в Мін‘юсті нарешті буде окрема особова справа, всіх перерахуємо та ідентифікуємо. Кожного, хто спробує подати підробні документи - одразу передамо правоохоронцям», – наголосила Ольга Оніщук.
Також в залежності від порушення у сфері держреєстрації на реєстратора будуть застосовуватись відповідні санкції. За грубе або неодноразове порушення закону передбачено анулювання доступу до державних реєстрів довічно. За незначні порушення передбачена санкція у вигляді блокування доступу строком від 14 до 90 днів.
За словами заступника Міністра, тепер жоден чиновник не зможе маніпулювати санкціями та прикривати порушників чи вимагати хабарі у чесних реєстраторів, які іноді помиляються або не допрацьовують технічно.
Водночас Постановою передбачено, що досвідчені реєстратори не проходитимуть тестування. Дана вимога поширюватиметься лише на осіб, які вперше планують розпочати роботу в державних реєстрах.
«Для всіх досвідчених реєстраторів – жодних тестів. Після блокування доступу на незначний термін за незначні порушення – підвищення кваліфікації, виправлення помилок та певний період моніторингу дій», – додала Ольга Оніщук
Джерело @ ukrainepravo.com