Вантажний потяг за маршрутом Іллічівськ- Китай, який був запущений Україною в рамках проекту "Новий шовковий шлях", так і не вийшов на зворотній маршрут з КНР. Причина - відсутність клієнтів.
Вантажний потяг "Іллічівськ- Китай" до цих пір знаходиться на кордоні Казахстану та Китаю і не може виїхати через відсутність клієнтів. Про це повідомляє дослідницький центр логістичної компанії Zammler, передає Європейська правда.
Як зазначають експерти компанії, 31 січня потяг прибув до пункту призначення - на станцію Достик на кордоні Казахстану з КНР. Там він і досі знаходиться і про його повернення наразі не йдеться.
"Потяг не завантажений товаром - немає клієнтів на перевезення, тому так і не вийшов у зворотній маршрут з Китаю", - зазначають в Zammler. Хоча раніше голова "Укрзалізниці" Олександр Завгородній заявляв, що повернеться поїзд назад 15-17 березня.
За даними дослідницього центру, тривалість маршруту становила 15,5 доби замість анонсованих 11-12. "І це за сприятливих умов, коли до руху потягу була прикута увага як в Україні, так і в країнах Європи та Азії. Завдяки підписаним раніше угодам потяг йшов без митних перевірок за єдиним тарифом "від точки до точки", наголошують в Zammler.
Карта маршруту потяга "Іллічівськ-КНР"
Тестовий запуск потяга показав, що для комерційного успіху проекту потрібно вирішити декілька питань, зазначають в Zammler
По-перше - це вартість доставки. Офіційно ПАТ "Укрзалізниця" озвучило ціну 5559 доларів для сорокофутового контейнера - ця сума перевищує вартість автомобільної транзитної доставки через Росію у півтора-два рази, наголошують в дослідницькому центрі.
По-друге, відкритими залишаються питання пропускної здатності (частоти) і завантаженості маршруту. Багато запитань ставиться до призначеного оператора проекту – ЦТС "Ліски", що є структурною одиницею ПАТ "Укрзалізниця". Структура зараз на етапі реорганізації – і це ускладнює можливість швидкого вирішення питань з тарифами, графіками, розрахунку запиту бізнесу, зазначають в Zammler.
По-третє - під час розробки проекту не були достатньо враховані інтереси інших учасників ринку: логістичного бізнесу, транспортних компаній, імпортерів та експортерів.
Дивіться також: