Національний банк України має намір використовувати інструменти інфляційного таргетування, щоб забезпечити споживчу інфляцію до кінця 2016 року на рівні 12%, а до кінця 2017 – 8%.
Про це глава Нацбанку Валерія Гонтарева заявила під час зустрічі з головою правління “Райффайзен Банку Інтернаціональ” Карлом Завельдою і головою українського “Райффайзен Банку Аваль” Володимиром Лавренчуком.
“Сторони також обговорили реформування фінансового сектора України, економічну ситуацію в країні і Євросоюзі. Глава НБУ запропонувала керівникам “Райффайзен Банку” розглянути можливість відновлення кредитування України”, – йдеться в повідомленні.
Відзначається, що згідно з дослідженням ЦРУ, в 2015 році Україна очолила світовий рейтинг інфляції. Протягом року інфляція в Україні зросла майже в півтора рази і склала 49%.
При цьому в лютому в Україні була зафіксована дефляція. Споживчі ціни в порівнянні з січнем знизилися на 0,4%, повідомляє Державна служба статистики.
Національний банк України своїми діями в монетарній політиці фактично “консервує” кризові процеси замість того, щоб стимулювати економічну санацію.
Таку думку висловив багаторічний президентський радник (1994-2004 роки), голова Ради НБУ і Національного інституту стратегічних досліджень (2000-2005 роки) професор Анатолій Гальчинський. За словами експерта, класична модель таргетування інфляції виявилася функціонально вразливою для умов перехідної економіки.
Для досягнення антиінфляційного ефекту в першому випадку грошей повинно бути мало, в другому їх повинно бути достатньо. НБУ не знає, як вирішувати цю дилему.
“Необхідна реальна зацікавленість уряду і НБУ в істотному зниженні інфляції. До того часу, поки інфляційний податок буде залишатися одним з найважливіших факторів вирішення фіскальних проблем, всякі міркування про дієвість політики таргетування залишатимуться чисто декларативними”, – резюмує експерт.
Джерело @ За матеріалами Дзеркало Тижня