ФРУ опікується питанням переміщення великогабаритних вантажів (транспортних засобів) автомобільними дорогами, зокрема проблематичним і довготривалим процесом отримання дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів, габаритні параметри яких перевищують нормативні.
Вирішення питання з точки зору оптимізації і спрощення процедури отримання (видачі) передбаченого дозволу турбує як виробників і постачальників великогабаритних засобів так і їх перевізників.
У нас кожен вантаж вимагає індивідуального погодження, незалежно від величини перевищення над габаритними параметрами. В той час, коли європейський перевізник реагує на замовлення покупця відразу, український постачальник вимушений простоювати, чекаючи погодження. А це – втрата часу і ефективності, що, власне, часто змушує йти на порушення, адже діючі правила працюють як гальма для господарської діяльності.
Мінінфраструктури повідомляє про розробку проекту постанови КМУ «Про запровадження експериментального проекту щодо забезпечення видачі дозволів на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, в електронній формі через Транспортний портал електронних послуг», до якого надано зауваження Міністерства внутрішніх справ. Зокрема, МВС, посилаючись на відповідні законодавчі та нормативні документи, вказує, що зазначений дозвіл є документом дозвільного характеру, а видача дозволу – адміністративною послугою. Це, в свою чергу, означає, що адміністративну послугу з видачі дозволу надає Національна поліція України, а електронний кабінет перевізника розміщується на вебпорталі Мінінфраструктури, що не узгоджується законодавчо.
Водночас Нацполіція України повідомляє про розробку свого проекту постанови КМУ «Про внесення змін до Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами», яким, стверджують, що передбачають оптимізувати процедуру видачі дозволу, а також можливість отримання електронного погодження маршрутів (для підготовки дозволу) і отримання електронного розрахунку плати за послугу.
А тим часом, поки міністерства з’ясовують свої законні права на виконання функцій та планують проведення узгоджувальних нарад, підприємства зазнають складнощів, а часто і несуть збитки.
ФРУ закликає до якнайшвидшого вирішення питання. В Україні вартує врахувати досвід європейських країн. Зокрема, розглянути можливість застосування такого поняття як сталі, постійні дозволи терміном до 1-3 років на «помірні» параметри автопотягів (для кожної країни вони свої). Наприклад, в Польщі (за даними перевізників) видаються дозволи 2-х категорій, які діють до 1 року і дозволяють рух по території всієї країни. У Німеччині дозвіл видається до 3-х років і теж покриває всю територію країни. Аналогічна ситуація і в інших країнах. А суть в тому, що 70-80% негабаритних перевезень вкладаються в так звані «помірні» параметри. А якщо параметри перевищують визначені, тоді видається індивідуальний дозвіл.
Джерело: ФРУ