Голова Закарпатської облради Михайло Рівіс прокоментував резонансне рішення депутатів облради щодо звернення депутатського корпусу до вищих осіб держави про забезпечення спроможності та широких повноважень місцевого самоврядування, побудови ефективної системи територіальної організації влади в Україні, фінансової та матеріальної самодостатності місцевого самоврядування.
- У зверненні обласної ради нема прохання автономії, там є прохання прискорити рух децентралізації. Це те, що декларував Петро Олексійович, йдучи в Президенти України, це те, що підтримав Володимир Гройсман, який, будучи першим віце-прем’єром, започаткував процес децентралізації влади і продовжив вже на посаді спікера парламенту України. Зрештою, це передбачено Стратегією розвитку України-2020. Бачачи, що процес децентралізації пішов у зворотному напрямку, депутати Закарпатської облради дали як індикатор уряду, Президенту, спікеру, що їхні задекларовані цілі не виконуються.
Я сам тривалий час працював в органах виконавчої влади і знаю, що, прийнявши стратегічні цілі на вищому рівні, вони доручаються на місцях виконувати зовсім іншим людям. А ті їх можуть трактувати по-своєму і розвертати в тому чи іншому напрямку. Тому цим зверненням ми звертаємо увагу вищих посадових осіб держави, що задекларований ними і підтримуваний ними процес децентралізації почав йти у зворотному напрямку. Це стосується земельних відносин, управління лісового господарства, надрами, адміністрування великих платників податків тощо.
На сьогодні центр адміністрування великих платників податків перенесений із Закарпаття до Львова. Скажіть, новий платник податків – інвестор, де швидше поставить своє підприємство: у Львівській чи Закарпатській областях? Скажіть, хіба це не дискримінація та пониження інвестиційного потенціалу Закарпаття? Думаю, що так. Ми неодноразово зверталися до вищих посадових осіб держави з тим, аби включити Закарпаття як Львівську, Чернівецьку, Одеську та Волинську області у схвалений Верховною Радою України «дорожній експеримент», який передбачає спрямовувати на ремонт автодоріг 50% коштів від перевиконання щомісячних планових надходжень митниці. Що через Закарпаття не їде транзит? У відповідь – одні відписки. Це суперечить принципам, які декларувалися, не співпадає з тим, що говорить Президент, а я в переконаний у його щирості. Завдяки його щирим прагненням він і здобув таку переконливу підтримку в народу.
Я, як і весь депутатський корпус обласної ради, який проголосував за це звернення, хочемо, щоб звернули увагу, а «не почули», як в Донецьку, тому що нас почали прирівнювати до Донецька, Луганська та Криму – щоб звернули увагу на те, що процес децентралізації влади почав повертатися у зворотному напрямку. Наші депутати просто не хочуть, щоб Закарпаття завтра стало великим селом. У нас сьогодні нема центрального органу управління поштою, залізницею – оце все ми й хотіли донести. Щоб повернули хоча б ті повноваження на місця, які були в органах місцевого самоврядування до режиму Януковича.
Усе інше – це політичні спекуляції. Абсолютно на Закарпатті нема жодних настроїв від’єднуватися від України. Це – абсурдна ситуація! Це невигідно ні економічно, ніяк. Закарпатці чітко розуміють, що вони не сепаратисти. І якщо звинувачувати закарпатців та депутатів у сепаратизмі за те, що вони хочуть справжньої децентралізації влади, тоді як розуміти Стратегію розвитку України, в якій це закладено?!
Думаю, зіграли на тому, що ми згадали як історичний факт, що перші про децентралізацію влади почали згадувати саме закарпатці, коли попросили більш широкі повноваження у процесі референдуму 1991 року, які мали області України. Але вони просили це у складі самоврядної, єдиної України, а не від’єднувалися. Я думаю, що тут є перекручення історичних фактів, є нагнітання політичної обстановки.
Відео: Uzh Inform
Джерело @ Прес-служба Закарпатської облради