Вести облік доходів і витрат зобов’язали фізичних осіб-підприємців, оскільки набув чинності наказ Міністерства фінансів від 13 травня 2021 року № 261, яким затверджено типові форми для ведення звітності ФОПами і самозайнятими особами.
Незважаючи на те, що ведення Книги обліку доходів і витрат скасували, Податковий кодекс вимагає від фізосіб-підприємців та самозайнятих осіб ведення обліку доходів і витрат.
ФОП зобов’язуються в кінці кожного робочого дня здійснювати записи про отримані доходи та витрати на підставі первинних документів.
Вести облік можна як у паперовій формі, так і в електронній (у форматі EXCEL). Типова форма обліку також затверджена цим наказом.
Зберігати такі форми необхідно три роки з моменту здійснення в них останнього запису.
Використовуватися документи будуть для подачі щорічної звітності та в разі проведення перевірки податковими інспекторами.
Таким чином, єдиним нововведенням для ФОПів стало скасування зобов’язання реєструвати Книгу обліку доходів і витрат в податковій, тепер звітність ведеться ними самостійно в будь-якій формі.