Нелегальні міні-НПЗ, «сірі» АЗС і податкові «скручування» щорічно крадуть з бюджету України близько 15−20 млрд грн.
За словами Нелі Привалової, за 2020 рік обсяг виробництва міні-НПЗ склав близько 300 000 тон «бодяги», виготовленої з використанням безакцизних розчинників, з якої не сплачено акцизу бюджет. Втрати ж бюджету України у вигляді акцизу і ПДВ досягли майже 4 млрд грн на рік.
Крім того, в 2020 році розрослася ще одна проблема — 40% ринку бере участь у скручуванні з використанням АЗС. На поточний момент це найбільша «сіра пляма» в частині схем продажів і недоотримання коштів до бюджетів. Втрати бюджету від таких схем складають близько 15−20 млрд грн на рік.
Суть схеми «скручувань» на АЗС. Людина приїжджає на АЗС заправити машину. Віддає касиру готівку, але, через касовий апарат цю операцію або взагалі не проводять, або проводять з підміненими даними покупця,
Також у Нафтогазовій Асоціації зазначили, що частина «чорних» АЗС мімікрувала під легальні станції. Ці об'єкти, не будучи нормально спроєктованими, введеними в експлуатацію з дотриманням всіх нормативних вимог, зокрема, містобудівних, санітарних, екологічних, земельних, податкових, протипожежних, з незрозумілих підстав отримали ліцензії, але як і раніше залишаються тими ж «бродячими бочками». Ці станції умовно називають «сірі» точки. За даними НАУ на сьогодні в Україні залишається близько 600−800 таких об'єктів.
Президент НАУ також зазначила, що всі перераховані вище махінації дозволяють недобросовісним учасникам ринку мати неконкурентну цінову перевагу перед «білими» учасниками і заробляти більше, ніж ті, хто дотримується стандартів якості та платить податки.
Неля Привалова переконана, від нівелювання «сіро-чорного» сегмента ринку пального виграють усі. Споживачі отримають пальне кращої якості і за кращою ціною і впевненість у безпеці обслуговування на станціях, легальні гравці ринку збільшать протоки пального і зможуть знизити ціни, держава отримає відсутні суми податків для будівництва доріг і фінансування потреб оборони, медицини та іншого, суспільство — чистішу екологію і безпеку.
На жаль, за інформацією учасників ринку пального, якихось глобальних змін щодо очищення ринку від тіньового сегмента за результатами множинних контрольно-перевірочних та слідчих заходів органами влади, поки що не відбулося.