<p style="text-align: justify;"><em><strong>7 лютого, керівництво АТ «Укрзалізниця» під час засідання Експортного офісу анонсувало намір заборонити використовувати приватні напіввагони для перевезення зерна. Ймовірно, що причиною такого рішення є спроба не втратити надприбутковість послуг користування вагонами УЗ. Про це повідомляють в Українському клубі аграрного бізнесу. </strong></em></p>
<p style="text-align: justify;"><span>Укрзалізниця намагається утримати завищену ставку на користування власними зерновозами - не менше 2795 грн/вагонодобу. Проте, на аукціонах на послуги зерновозів УЗ в січні 2023 року було придбано лише 12% виставлених вагоновідправок за середньою ставкою 2865 грн. </span></p>
<p style="text-align: justify;"><span>Водночас, поточна ринкова вартість користування приватними напіввагонами коштує близько 300 грн/добу. До цього ще треба додати вартість спеціальних полімерних вкладишів, однак в підсумку вартість перевезення практично в 2 рази дешевше, ніж в зерновозах УЗ. </span></p>
<p style="text-align: justify;"><span>«Замість того, щоб знизити ставку на свої вагони до ринкового рівня, Укрзалізниця намагається адміністративно відсікти конкуренцію та втримувати надприбутковість послуг користування вагонами. Такі дії цілком можуть вважатися зловживанням монопольним становищем», - наголошує Роман Сластьон, генеральний директор УКАБ. </span></p>
<p style="text-align: justify;"><span>Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» виступає проти такого обмеження та закликає керівництво АТ «Укрзалізниця» утриматись від цього кроку, наблизити ставки на свої послуги до ринкових реалій та дотримуватись правил чесної конкуренції.</span><br /><br /></p>
Джерело @ Agravery.com