Компанія Visa опублікувала результати дослідження жіночого лідерства та підприємництва в Східній та Південно-Східній Європі, Центральній Азії та на Кавказі.
За результатами дослідження, проведеного організацією Emerging Europe в рамках кампанії She's Next Empowered by Visa, 88% компаній, які належать українкам, працюють всередині країни. Для 42% підприємниць основною мотивацію розпочати власну справу є прагнення збільшити дохід. Водночас 29% українських бізнесвумен стурбовані ризиком, що бізнес не лишить їм часу на відпочинок. У цілому дослідження довело, що жінки-лідерки регіону виявляють великий інтерес до цифрового маркетингу та соціальних мереж і бажають розширити свій бізнес на міжнародному рівні.
Провідними секторами, в яких працюють жіночі бізнеси, є краса та здоров'я (17%), роздрібна торгівля (12%), сільське господарство та продовольство (12%), освіта (8%) і піар та маркетинг (7%). Дві третини підприємниць не залучають зовнішнє фінансування, а три чверті не мають найманих працівників. Близько 35% бізнесів, що належать жінкам, у регіоні були засновані з капіталом менш ніж 1000 доларів США. Лише кожна десята підприємниця має понад 5 співробітників.
Основні характеристики українських підприємиць:
1. Жінки прагнуть професійної та фінансової незалежності.
В Україні основною мотивацією розпочати бізнес є прагнення збільшити дохід (42%) та прагнення незалежності (41%).
2. Підприємниці майже однаково стурбовані питаннями бізнесу та особистого життя.
Підприємниці в Україні найбільше стурбовані тим, що бізнес не лишить їм часу на відпочинок (29%), на другому місці — страх провалу (26%).
3. Жіночі бізнеси страждають від конкуренції та проблем із залученням фінансування.
Респондентки в Україні зауважили, що найбільшою проблемою під час відкриття та ведення бізнесу в їхній країні є висока конкуренція (58%), тоді як несприятливі умови ведення бізнесу або проблеми із залученням капіталу на собі відчувають лише 37% та 21% відповідно.
4. Підприємниці бажають навчитися ведення бізнесу в інтернеті.
В Україні топ найпопулярніших навичок виглядає так само як і в інших країнах: на перших місцях стратегії отримання додаткового фінансування (47%), цифровий маркетинг та ведення соціальних мереж (38%) та електронна комерція (27%).
5. Підприємства, що належать жінкам, розплачуються зі співробітниками та постачальниками готівкою, але зазвичай встановлюють POS-термінали для клієнтів.
В Україні платять співробітникам та постачальникам готівкою лише 39%, а оплаті карткою віддають перевагу 42%. Однак серед клієнтів електронні платежі набагато популярніші: 37% респонденток зазначили, що їхні товари та послуги найчастіше оплачують карткою, а 42% заявили, що воліють, щоб їхні клієнти платили карткою. Для порівняння, 35% підприємниць заявили, що їхні клієнти частіше розплачуються готівкою, і лише 28% воліють, щоб клієнти користувалися готівкою й надалі. В Україні клієнти здебільшого платять карткою (37% проти 31%, які розплачуються готівкою). А близько половини українських підприємниць назвали карткові платежі найбажанішим способом розрахунку за їхні товари та послуги.
Джерело @ Speka