В Україні трудові відносини між працівниками та роботодавцями регулюються відповідним законодавством. Бувають випадки, коли підприємство, де працювала людина, стало банкрутом.
Фахівці Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці розповіли, що буде із заборгованістю по зарплаті, якщо підприємство визнали банкрутом.
Так, відповідно до статті 28 Закону України «Про оплату праці» у разі банкрутства підприємства чи ліквідації його у судовому порядку зобов’язання перед працівниками такого підприємства щодо зарплати, яку вони повинні одержати за працю (роботу, послуги), виконану у період, що передував банкрутству чи ліквідації підприємства, виконуються відповідно до Кодексу України з процедур банкрутства.
«Згідно статті 64 Кодексу України з процедур банкрутства кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цим Кодексом», – йдеться у повідомленні.
Фахівці підкреслили, що в першу чергу задовольняються вимоги щодо виплати заборгованості із зарплати працюючим та звільненим працівникам банкрута, грошові компенсації за всі невикористані дні щорічної відпустки та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, інші кошти, належні працівникам у зв’язку з оплачуваною відсутністю на роботі (оплата часу простою не з вини працівника, гарантії на час виконання державних або громадських обов’язків, гарантії і компенсації при службових відрядженнях, гарантії для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації).
Також мають задовольнятися гарантії для донорів, гарантії для працівників, які направляються на обстеження до медзакладу, соціальні виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності за рахунок коштів підприємства, а також вихідна допомога, належна працівникам у зв’язку з припиненням трудових відносин, та нараховані на ці суми страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування та інше соцстрахування, у тому числі відшкодування кредиту, отриманого на ці цілі.
Джерело @ Дзеркало тижня