Стаття опублікована в інтеренет-виданні The Huffington Post.
Робочий процес в Америці постійно трансформується в напрямку неформальності.
Офісний дрескод в кожну неформальну п’ятницю демонструє новинки фен-індустрії. Менеджмент стає все більш неформальним, нівелюється ієрархія впроваджується більша відкритість між молодими працівниками та босами. Формалізоване спілкування, колись створене та відформатоване в жорстких рамках, замінюється електронними листами та текстовими повідомленнями, які потрапляють в саму ціль.
Навіть офісні меблі стали більш неформальними: почав використовуватися відкритий простір для спілкування менеджерів з працівниками замість кутових столів. Компанії почали створювати більше приміщень, призначених для спільного обговорення , що дозволяє співробітникам виконувати свої посадові обов’язки в команді. Це тільки декілька прикладів змін, що відбуваються. Але що є причиною цих змін?
Один з найбільших факторів – технології. Коли листи необхідно було відправляти кур’єром, то зрозуміло, що їх писали більш формально. Але коли менеджери отримали свої перші комп’ютери в 1980 р, а потім е-мейл аккаунти в 1990 рр., комунікація між бізнесом стала більш прямолінійною і менш формальною.
Співробітники використовують тепер повідомлення напряму до адресата і великі групи спілкуються в чаті, щоб ефективно виконати роботу, обмінюючись ідеями та своїм баченням. Нові інструменти (для прикладу - Slackтм ) стирають лінію між простими балачками в чаті та серйозною бізнес розмовою. І ця тенденція буде тільки поширюватися в міру того скільки нових комп’ютерних програм створених для спілкування знайдуть своє місце в офісних стінах.
Технології також посягнули і на пряме призначення офісу. Ноутбуки, планшети і смартфони дали можливість людям працювати не безпосередньо в стінах офісу, що приводить до невимушеної роботи в конференц-залах, за столиком у кафе або в громадських місцях, оснащених зручним диванчиком та м’якими кріслами. Ці побутові меблі на даним момент також розробляються з вбудованими електричними панелями, оснащеними USB портами, розетками, для роботи в будь-якому місці, де ви бажаєте.
Іншим фактором що впливає на деформалізацію роботи є зміни в американській економіці. Формальні робочі місця в минулому були пов’язані зі сферою виробництва, яка потребувала присутності людини на місці виробництва товару. Зі збільшенням кількості працівників, які задіяні в невиробничій сфері, а особливо в роботах, що пов’язані з креативністю, є зрозумілим чому робочий процес стає менш формальним та навіть веселим, щоб викликати іскри творчості. Нові підприємства, де сприймаються креативні ідеї та створюється простір для їх виникнення, формують завтрашню економіку. Навіть компанії, не орієнтовані на такого роду роботи, розвиваються в цьому напрямку з надією залучити найкращих працівників.
Останнім фактором є демографічний. Мілленали є найбільш різноманітним поколінням в Америці, з більш високим рівнем скептицизму по відношенню до традиційної ієрархії і інститутів, ніж покоління до них. Чим більше мілленалів складатиме питому вагу робочої сили – тим більше ці тенденції будуть прискорюватися, оскільки це нове покоління відчуває нетерпимість до всякого роду непотрібних формальностей. Вони зростали, швидко опановуючи соціальні мережі, смартфони, електронну пошту та чати, що заохочує їх в подальшому викорінювати формальності на робочих місцях у всьому світі. Їх кількість на ринку праці зростатиме, а тому це впливатиме на еволюцію в бізнес-середовищі.
Істина полягає в тому, що мілленали легко адаптуються та використовують технології. Вони не хочуть витрачати свої найкращі роки, сидячи в задушливому кабінеті, а переслідують вищу мету протягом своєї кар’єри.
Робочий процес стає все менш формалізованим. Чи готові до цього ви?
Джерело @ The Huffington Post