
Документ вносить технічні зміни для усунення юридичної колізії та жодним чином не впливає на порядок, процедури та правила отримання адміністративних послуг у сфері містобудування.
Законопроєкт про зміни до ЗУ «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарювання»
В межах нормативно-правової роботи ДІАМ розробила законопроєкт про зміни до ЗУ «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарювання».
Документ вносить технічні зміни для усунення юридичної колізії та жодним чином не впливає на порядок, процедури та правила отримання адміністративних послуг у сфері містобудування.
Але, оскільки в мережі поширюється спотворена інформація щодо цього проєкту, на кшталт того, що можна буде «будувати без дозволів та прийняття в експлуатацію», ДІАМ вважає за необхідне детальніше його роз’яснити та запобігти дезінформації.
Сьогодні в Україні існує Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності. Такі документи дають суб’єкту право провадити діяльність у тій чи іншій сфері. Це може бути рішення, дозвіл, свідоцтво і так далі.
У сфері містобудування таким документом є ліцензія (у період воєнного стану замість неї подається декларація). Її отримують компанії, які займаються господарською діяльністю – здійснюють будівельні та монтажні роботи, проєктують об'єкти, є генеральними підрядниками та ін.
Разом з тим, до цього Переліку неналежно включено такі документи як дозвіл на будівництво і сертифікат про прийняття в експлуатацію. Ці документи за своєю правовою природою не є дозвільними документами у сфері господарювання і регулюються законодавством у сфері містобудування.
Ключові моменти:
- «Замовник будівництва» не обов`язково ототожнюється з «суб’єктом господарювання». Відповідно до законодавства, такий дозвіл і сертифікат видається саме замовнику будівництва – фізичній або юридичній особі, яка має у власності чи користуванні земельну ділянку, має намір на ній щось збудувати, і для цього наймає суб’єктів господарювання з відповідними ліцензіями.
- «Дозвіл на будівництво» не ототожнюється з «дозволом займатись господарською діяльністю».Цей документ видається щодо кожного об’єкта окремо і направлений на реалізацію права особи на забудову своєї земельної ділянки.
- Сертифікат про прийняття в експлуатацію так само видається щодо конкретного об’єкта та засвідчує його відповідність проєктній документації та вимогам законодавства. Цей документ дозволяє експлуатувати об’єкт, а не провадити якусь господарську діяльність.
Віднесення цих документів до зазначеного Переліку не має сенсу та лише посилює зарегульованість та навантаження на ДІАМ у вигляді дублювання контролюючих функцій.
Тому законопроєктом ДІАМ пропонує виключити ці документи з Переліку. Замовники все так само будуть отримувати і дозволи, і сертифікати, за тією ж процедурою і відповідно до того ж чинного законодавства. Без цих документів все так само не можна буде розпочати будівництво чи експлуатувати об'єкт у визначеному законом порядку (Постанова КМУ №406 від 7 серпня 2017 року). Зміни лише усунуть правову колізію та зменшать зайву зарегульованість.
Отже, для формування об'єктивної картини по будь-яким законодавчим ініціативам та уникнення дезінформування, радимо перевіряти першоджерела та читати тексти законів та законопроєктів замість заголовків маніпулятивних статей.
Джерело @ BuildPortal