За сім місяців 2016 року попит на роботи художників Закарпатської школи живопису зріс у два з лишком рази порівняно з аналогічним періодом 2015 року, зазначає Forbes. Чому мистецтво західноукраїнських авторів знову в пошані і що відбувається з іншою класикою, пояснює співзасновник Аукціонного дому «Золотое Сечение» Михайло Василенко.
В Україні, як і в інших країнах, «основну касу» арт-ринку створюють предмети класичного мистецтва – близько 90% у грошовому вираженні та приблизно 80% – у кількісному.
За останні сім місяців попит на класику суттєво зріс – приблизно на 30% порівняно з аналогічним періодом 2015 року. Причому основні продажі припадають на представників Закарпатської школи живопису. Попит на західноукраїнських авторів зріс приблизно на 40% за згаданий період. Так, на весняних торгах «Золотого Сечения», а також у приватних продажах аукціонного дому було реалізовано чотири роботи Йосипа Бокшая, три рідкісні картини Адальберта Ерделі, п'ять робіт ужгородського автора Андрія Коцки, по кілька робіт Гаврила Глюка, Федора Манайла, Ференца Семана. Це лише декілька прикладів першого ешелону закарпатців, попит на яких зріс.
Одна з причин, чому на роботи цих авторів знову виник попит, – поява на арт-ринку хороших пропозицій щодо закарпатців. Крім того, творіння представників Закарпатської школи завжди були бажаними експонатами в усіх колекціях.
Сьогодні серед клієнтів, які купують роботи представників Закарпатської школи, чимало іноземців – близько 15%. Що й не дивно, адже багато хто з авторів цього напрямку вчився у Парижі чи Будапешті. Їхній живопис близький до європейської художньої школи і тамтешніх смаків. Зважаючи на те, що картини закарпатців мають високу художню цінність і за технікою та багатством сюжетів не поступаються відомим закордонним авторам, європейські колекціонери, які відкрили для себе талановитих українських художників західного зразка, починають активно скуповувати їхні творіння. Тим паче ціна робіт сьогодні дуже радує покупців. Зокрема, якщо ще 2012-го шедеври титанів західноукраїнського малярства Йосипа Бокшая та Альберта Ерделі рідко можна було знайти за $40 000–50 000 за роботу, нині вони коштують у півтора-два рази дешевше. Для західноєвропейського колекціонера це невеликі гроші, враховуючи рівень, період і якість робіт.
До кінця 2016 року продажі класики середини ХХ століття, зокрема і картин представників Закарпатської школи, за прогнозами учасників ринку, ще зростуть. Показовими стануть осінні українські аукціонні торги, де предмети класичного мистецтва, найімовірніше, переважатимуть.
Джерело @ Forbes