Енергомитниця б’є на спалах — під посівну Україну заполонило контрабандне дизельне паливо. І ціни на заправках одразу ж покотилися вниз. Однак, як розповіли фахівці, обсяги поставок у країну контрабандного пального вкрай малі, щоб мати істотний вплив на ціноутворення на українських АЗС. Про це йдеться в матеріалі УБР.
Тим не менш, передумови до зниження цін на пальне все-таки є.
У деяких областях вартість палива за останні пару днів вже впала 10-20 копійок/л. Правда, поки тільки на дизель.
Таким чином, середня по країні ціна на ДП досягла 22,81 грн/л. Бензин А-95 поки що тримається на 25,12 грн/л. Хоча і його вартість незабаром просяде.
І не тільки завдяки зміцненню курсу гривні, який скотився з 27 грн./$ до 26,44 грн./$, але і через світову кон’юнктуру (85% палива на українських АЗС — імпортні).
Причиною всьому стало зниження котирувань Platts, що спровокувало просідання вартості імпортного ДП. Традиційно найбільшим постачальником «дизеля» в Україну є компанія “БНК Україна” — донька Білоруської нафтової компанії.
У січні БНК завозила дизельне пальне в середньому по $510/т. У лютому — $509/т. У березні ціна імпортного ДП БНК трохи піднялася до $514/т, але у квітні впала відразу до $499/т.
«Простежується явний тренд здешевлення дизеля в імпорті на 15 доларів. Ціни БНК показові, бо ця компанія навряд чи буде використовувати імпортні контракти з метою маніпулювання цінами для репатріації прибутку. Ймовірно, що і бензини так само почнуть дешевшати», — зазначив у бесіді з UBR.ua експерт ринку нафтопродуктів, член наглядової ради «Інтегрум Венчурс» Олександр Киримов.
Слідом за дизелем скотяться вниз і світові ціни на бензин. З моменту, як вони досягли свого піку 16 квітня, розцінки просіли на $50-60, до $540/т.
«Ціни на нафту знизилися, курс валют теж. Є всі передумови до зниження вартості палива. Очікуємо, що в травні буде зниження по всіх позиціях. Бачимо потенціал здешевлення пального на 1 грн/л. Далі будемо дивитися по динаміці світового ринку», — зазначив директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
Також не варто забувати і про курсові фактори: якщо долар знову піде вгору – про здешевлення палива можна буде забути.
Нинішнє ж здешевлення пального буде відбуватися по мірі розпродажу старих запасів нафтотрейдерів. «Через тиждень можна очікувати масового падіння цін», — спрогнозував Леонід Косянчук.