Довжина доріг місцевого значення в Україні, які з'єднують міста й села в межах областей між собою, становить понад дві третини від загальної протяжності трас. Аналітики порталу "Слово і діло"розібралися, які кошти держава має намір виділити на їх ремонт і будівництво в 2018 році.
Відзначимо, що за останні три з лишком роки рекордну суму на будівництво та ремонт автодоріг «Укравтодор» отримав із бюджету в 2015 році: тоді на це було надано 23,1 мільярда гривень, причому держагентство автодоріг із цих коштів не встигло виділити близько 200 мільйонів гривень.
Минулого року фінансування з бюджету було значно скромнішим – у документі фігурувала цифра 13,9 мільярда, однак «Укравтодору» довелося залучити ще кредити на суму близько 1,2 мільярда, тож загальні витрати в 2016 році на підтримку доріг склали приблизно 15,1 мільярда.
Остаточної суми витрат цього року в «Укравтодорі» поки не назвали – до кінця року ще досить далеко, проте в бюджеті закладена сума в 17,4 мільярда, що з урахуванням інфляції не набагато більше за торішню цифру.
При цьому, згідно з бюджетним плануванням на наступні три роки, витрати на дороги збираються наростити майже до 70 мільярдів гривень до 2020 року, а в 2018-му прогнозоване виділення коштів складе близько 33 мільярдів гривень.
Найбільше фінансування в 2018 році отримають місцеві дороги в Харківській області: там на них планують виділити близько 708 мільйонів гривень.
Друге та третє місце за розмірами запланованих витрат «Укравтодору» посідають Вінницька й Житомирська області з досить близькими показниками в 673 та 666 мільйонів гривень.
Полтавська та Львівська області за прогнозованими обсягами посідають четверте та п'яте місця: в них збираються витратити на дороги місцевого значення 635 та 629 мільйонів гривень відповідно.
Трохи більше за 600 мільйонів «Укравтодор» у 2018 році виділить на підтримку доріг у Донецькій області, а Київська злегка не дотягла до цієї цифри – на дороги в столичному регіоні піде близько 593 мільйонів гривень.
На ремонт доріг у Чернівецькій і Закарпатській областях наступного року «Укравтодор» збирається виділити майже втричі менше, ніж лідерам списку, що можна порівняти з їхньою площею, яка приблизно настільки ж менша від площі Житомирської або Київської областей.