На прохання ряду мас-медіа Володимир Панов, голова Обласного об’єднання організацій «Закарпаття», один із ідеологів «Закарпатського економічного експерименту», надав офіційний коментар щодо відхилення законопроекту «Про створення спеціальної економічної зони «Закарпаття», ініційованого народним депутатом України Мураєвим Є.В., та скандальних заяв народних депутатів Соболєва Є.В. та Тимошенко Ю.В. на засіданні комітету ВРУ з питань запобігання і протидії корупції.
У матеріалі комітету народного контролю, розміщеного на knk.media. зазначається:
«Голова комітету протидії корупції Єгор Соболєв вважає, що будь-які проекти, пов'язані з так званими «спеціальними зонами», – це, власне, і є створення корупції, величезна діра для оборудок.
Юрій Тимошенко заявив: «Закарпаття було москвофільським вогнем сепаратизму, будь-яка окремішність загрожує державній цілісності. Згадайте недавні судилища, на яких ми були присутніми. Цей регіон – розсадник сепаратизму і будь-які кроки у бік відокремлення в будь-якій сфері призведуть до державної катастрофи».
З цього приводу Володимир Панов дав розгорнутий коментар.
«Визначаю три ключові складові.
Складова перша: законопроект «Про створення спеціальної економічної зони «Закарпаття», ініційований народним депутатом Мураєвим Євгеном, та пропозиція закарпатського бізнесу щодо відновлення СЕЗ «Закарпаття», підтримана головою Закарпатської обласної державної адміністрації на Форумі ініціатив «Закарпатський економічний експеримент», не мають нічого спільного. Це абсолютно різні не взаємопов’язані ініціативи, які випадково зійшлися у часі.
Друге: висновок антикорупційного комітету Верховної Ради України щодо відхилення законопроекту «Про створення спеціальної економічної зони «Закарпаття» депутата Мураєва Є.В. не несе в собі для Закарпаття жодних негативних наслідків.
Третя складова: висловлювання на кшталт «закарпатський сепаратизм», «москвофілія» є недопустимими, свідчать про абсолютну політичну некоректність по відношенню до громади Закарпаття та безвідповідальність за наслідки подібних заяв, демонструючи низький рівень парламентської культури. Не личить слугам народу давати оцінку народу, якому вони мають служити.
Це по суті. Далі поясню кожну складову.
В чому суть «Закарпатського економічного експерименту»?
Без інвестицій національну економіку, як і економіку регіону підняти на новий рівень неможливо. Натомість, у країні відсутня стратегія роботи з інвесторами. Ми пропонуємо відкрити і вікна, і двері, і всі шлюзи для інвесторів зі всього світу, запропонувавши їм перенесення своїх виробництв у Закарпатську область. Оскільки держава не бере на себе відповідальність впроваджувати дієві механізми залучення інвестицій на території всієї країни, ми пропонуємо економічну модель відпрацювати на одному з найменших регіонів України — Закарпатті, апробувавши її протягом п’яти років. У разі позитивного економічного ефекту, запровадити таку успішну модель на всій території України. Якщо ефект не виправдає очікування, то економічний експеримент дуже просто припинити.
Для втілення цього експерименту на Закарпатті потрібно тільки вдосконалення трьох чинних законів. Мова йде про реанімацію законів «Про спеціальний режим інвестиційної діяльності у Закарпатській області», «Про спеціальну економічну зону «Закарпаття» та посилення інвестиційними стимулами Закону України «Про індустріальні парки». Нічого нового. Разом з тим, ми готові розробити чітку та скоординовану систему роботи з інвесторами. Інструментами державного стимулювання скористалися майже всі країни з перехідною економікою, цими інструментами, навіть сьогодні, користуються розвинені економіки світу, у тому числі Сполучені Штати Америки.
У результаті ми розраховуємо на притік прямих іноземних інвестицій, на розміщення виробництв всесвітньовідомих транснаціональних компаній, на створення десятків тисяч робочих місць, на збільшення відрахувань до бюджетів та ріст експортного потенціалу України. Все це найкоротший шлях до вступу України у Європейський Союз. Шлях від економічної інтеграції до політичної.
Народний депутат Мураєв Є. В. вніс до Верховної Ради України законопроект щодо створення спеціальної економічної зони «Закарпаття», який, водночас, передбачає ліквідацію чинного закону про СЕЗ. Жодних звернень чи підтримки ні від бізнес-спільноти Закарпаття, ні від закарпатської влади депутат не отримував. Це виключно результат його законотворчої діяльності, на яке він має право. Комітет ВРУ з питань протидії і запобігання корупції відхилив даний законопроект, проте це досить очікувано через ряд невідповідностей до вимог чинного законодавства регіональних пріоритетів.
Щодо заяв деяких депутатів про «москвофільський вогонь сепаратизму», «розсадник сепаратизму», то наскільки треба мати обмежений кругозір, щоб плутати економічні інновації з сепаратизмом або бути абсолютно дезінформованим щодо настроїв закарпатців та політичної ситуації у регіоні, щоб навішувати Закарпаттю подібні ярлики. Це неполіткоректні заяви, які носять не лише провокаційний характер, а й завдають шкоду та дестабілізують суспільно-політичну ситуацію у регіоні. Якщо депутати ставили перед собою саме таку мету, то вони на вірному шляху, якщо це прикра випадковість, тоді за неї необхідно вибачитись перед громадою Закарпаття».