Перспективи створення автомобільного кластеру на Закарпатті обговорювали учасники Круглого столу, що відбувся в конференц-залі закарпатського заводу "Ядзакі-Україна". Зустріч організована з ініціативи Німецько-Української торгово-промислової палати за підтримки Федерації роботодавців автомобільної галузі та Обласного об'єднання організацій роботодавців "Закарпаття".
Участь у Круглому столі взяли Голова Наглядової ради ПрАТ "Єврокар", голова ФРА Олег Боярин, Голова ОООРЗ Володимир Панов, директор Німецько-Української торгово-промислової палати (АНК) Александер Маркус, заступник голови Закарпатської облради Петро Грицик, Начальник Департаменту кономічного розвитку Закарпатської ОДА Денис Ман, фінансовий директор ТОВ "Ядзакі-Україна" Ігорь Завізіон, передові топ-менеджери Закарпаття, менеджмент великих українських компаній з іноземними інвестиціями, керівники бізнес-асоціацій та торгово-промислових палат, представники Закарпатської регіональної влади, а також представники профільних факультетів та інститутів.
Лейтмотивом розмови за круглим столом стало визначення можливостей впровадження кластерної моделі розвитку автомобільної галузі на Закарпатті та в Україні. Ключовою ж складовою зустрічі став обмін досвідом щодо ефективних форм співпраці подібних структур, що вже працюють в Європі, зокрема в Німеччині.
Так, з презентацією щодо успішного досвіду апробації кластерної моделі в Німеччині перед учасниками зустрічі виступив Директор Німецько-Української торгово-промислової палати Александер Маркус. Він розповів про історію створення німецьких автокластерів, умови та результати втілення даної ініціативи, а також про перспективи втілення німецького досвіду в Україні.
У свою чергу, презентацію бізнес-потенціалу Закарпатської області з акцентом на автомобільну галузь присутнім представив Голова Обласного об'єднання організацій роботодавців "Закарпаття" Володимир Панов. Керівник закарпатських роботодавців ознайомив учасників дискусії з багатим бізнес-пулом краю та багатообіцяючими перспективами розвитку автопрому. Проте, на думку Панова, в сучасних українських реаліях без цілеспрямованої ініціативи і підтримки з боку держави, перейняти німецький досвід і створити в Україні автокластери буде важко.
Зустріч плавно переросла у формат жвавої дискусії, в ході якої кожен з учасників активно висловлював власну позицію щодо порушеної проблематики.
В ході майже двогодинного обговорення учасники Круглого столу відзначили важливість проведення подібних зустрічей для підвищення обізнаності щодо можливостей кластерної моделі та активізації процесу кластеризації.
Робота в цьому напрямку буде продовжуватись.
Обласне об'єднання організацій роботодавців "Закарпаття" висловлює вдячність учасникам Круглого столу за участь та продуктивну дискусію.