Протягом 2018 року в Україні на облік було поставлено 81,8 тис. нових легкових автомобілів. Про це повідомляє асоціація «Укравтопром».
В результаті, від 2017 року обсяг ринку нових авто особливо не відрізнився, різниця склала всього 453 машини. Таким чином, прогнози багатьох експертів, озвучені роком раніше, про зростання ринку на 20%, не здійснилися. Навпаки, попит на нові автомобілі зменшився на 0,6 відсотків.
У січні в Україні було зареєстровано 6,6 тисяч нових автомобілів, що на 37% перевершило результат річної давності. Такий різкий старт на початку року і викликав підвищені очікування у експертів і операторів ринку.
Лідерство на січневому ринку належало японській марці Toyota, автомобілі якої тоді отримали 941 номерний знак. Однак бестселером першого місяця року став знятий з продажу в інших країнах через дизельний скандал Volkswagen Golf, повз який не змогли пройти 318 українців.
Лютневий ринок в порівнянні з 2017 роком зріс на 21% до 5,8 тис. нових авто, а пальма першості в самому короткому місяці року перейшла до Volkswagen. На цій німецькій марці свій вибір зупинили 830 покупців. Такий успіх Фольксвагену забезпечили дизельгейтні автомобілі 2015 року випуску і в основному все той же Golf. Автомобілі цієї моделі вибрали 408 автомобілістів, другий раз зробивши Volkswagen Golf найпопулярнішим автомобілем місяця.
Варто зазначити, що в лютому вперше за багато років нові машини перестали домінувати на первинному ринку легкових авто, їх частка стала менше 50 відсотків. До зміни структури ринку на користь імпортованого секонд-хенду призвела дія тимчасово знижених ставок акцизного податку на ввезення автомобілів, що були в експлуатації.
Перший тривожний сигнал для ринку пролунав в березні, коли кількість реєстрацій нових легкових автомобілів, відносно березня попереднього року, скоротилася майже на 7%, до 6,8 тисяч. Рейтинг марок тоді знову очолила Toyota з показником 898 реалізованих авто, а рейтинг моделей третій місяць поспіль зберіг за собою Volkswagen Golf, в березневому активі якого було вже 414 реєстраційних номерів.
Березневий обсяг ринку практично був продубльований в квітні, коли було зафіксовано трохи більше 6,8 тис. продажів нових легкових автомобілів. При цьому квітневий попит повернув позитивну динаміку розвитку ринку щодо попереднього року – реєстрації нових машин виросли на 6 відсотків. Кращий результат в квітні знову продемонструвала Toyota (852 авто). А ось у рейтингу моделей відбулися зміни. Найпопулярнішим автомобілем квітня став Renault Duster – 308 нових автомобілів цієї моделі поповнили український автопарк.
У травні українці придбали всього на кілька автомобілів менше ніж у попередньому місяці, але в той же час забезпечили невелике зростання (+4%) у порівнянні з аналогічним показником 2017 року. Знизивши обороти всього на 2 автомобілі відносно попереднього місяця, лідерську позицію серед брендів зберегла за собою Toyota. Кращими продажами в цей раз відзначився ще один дизельгейтний автомобіль – Audi A3, знайшовши в Україні 264 власники.
У червні ринок нових легкових автомобілів знову охолов. Але в цей раз падіння попиту відбулося не тільки по відношенню до червневих реєстрацій минулого року (-5,4%), а й до попереднього місяця (-4,8%). Всього в перший літній місяць номерні знаки отримали тільки 6,5 тис. автомобілів. Придбавши 745 Тойот, українці залишили цю марку на вершині рейтингу. Титул бестселера, після шестимісячної перерви, знову повернув собі автомобіль KIA Sportage, свій вибір на якому зупинив 251 покупець.
Друге півріччя автомобільний ринок України почав з позитивної динаміки. Липневі реєстрації нових легкових автомобілів збільшилися на 4% до 6,7 тис. шт. Найчастіше в середині літа реєструвалися автомобілі марки Renault – 725 шт., а найпопулярнішим автомобілем місяця залишився KIA Sportage – 301 продаж.
Серпневий ринок виріс на 11%, до 7,3 тис. нових легкових автомобілів. В останньому літньому місяці перший рядок в рейтингу брендів залишився за Renault – 986 нових машин, а KIA Sportage зберіг за собою титул бестселера, за нього своїми грошима проголосували 338 автомобілістів.
З приходом осені на українському ринку нових легкових авто сформувалася стійка негативна динаміка.
Вересневий попит просів на 14% до 6,8 тис. машин. При цьому на лідерську позицію серед брендів повернулася Toyota (918 авто), а автомобілем місяця став Renault Duster c показником 307 реєстрацій.
Жовтневий ринок впав на 6 відсотків, за місяць було зареєстровано 7,2 тис. авто, більшість з яких були Тойоти – 897 шт. А кращими продажами знову похвалився KIA Sportage – 411 авто.
Листопад продовжив негативний тренд, реєстрації нових авто в порівнянні з 2017 роком знизилися на 4%, до 7,3 тис. шт. Найбільш популярною маркою місяця стала Renault з показником 865 реалізованих автомобілів, а моделлю – KIA Sportage (448 шт.).
У грудні споживча активність впала до попереднього року на 23%, реєстрацію пройшли трохи більше 7 тис. нових легковиків. На Олімп брендів знову повернулася Toyota (821 шт.), а бестселером останнього місяця 2018 року залишився KIA Sportage, який вибрали 418 покупців.
Підводячи підсумки за результатами дванадцяти місяців 2018 року, перше місце в рейтингу марок на ринку нових легкових авто завоювала Toyota, 10082 автомобілі якої отримали свої перші реєстраційні номери. Свій попередній результат (2017 року) Тойота поліпшила на 4 відсотки.
Найпопулярнішим автомобілем року став Renault Duster з показником 3465 первинних реєстрацій.
Лідери ринку 2018 року за марками:
TOYOTA – 10082 шт.;
RENAULT – 8722 шт.;
VOLKSWAGEN – 6183 шт.;
NISSAN – 5537 шт.;
SKODA – 5403 шт.;
HYUNDAI – 4979 шт.;
KIA – 4881 шт.;
FORD – 3128 шт.;
MAZDA – 3126 шт.;
AUDI – 2917 шт.
Лідери ринку 2018 року за моделями:
RENAULT Duster – 3465 шт.;
KIA Sportage – 3128 шт.;
TOYOTA RAV4 – 2653 шт.;
TOYOTA Camry – 2404 шт.;
RENAULT Logan – 2385 шт.;
HYUNDAI Tucson – 2229 шт.;
NISSAN Qashqai – 2197 шт.;
SKODA Octavia – 2138 шт.;
VOLKSWAGEN Polo – 1812 шт.;
NISSAN X-Trail – 1732 шт.