Інженери MIT зробили прорив у розробці водневих нанобатарів, що використовують реакцію розщеплення води. Зарядка стане швидшою, втрати енергії – меншими, а пристрої будуть служити довше.
Всередині сучасних телефонів мільярди транзисторів, і електрострум, що керує ними, забезпечує єдина батарея. Система, при якій один акумулятор живить безліч компонентів, непогано зарекомендувала себе, але є у неї і недоліки. Кожен раз в процесі руху сигналу частина енергії втрачається. Якщо з’єднати кожен компонент з власною батареєю, втрати енергії можна було б мінімізувати. Однак сучасні акумулятори недостатньо компактні для цього.
У MIT створили батареї якраз для цієї мети. Вони отримують заряд від взаємодії молекул води, що знаходяться в оточуючому повітрі. Коли вони вступають в контакт з реактивом, зовнішньою металевою частиною батареї, молекули розщеплюються на складові частини водень і кисень.
Молекули водню залишаються всередині батареї доти, доки не будуть використані. В такому стані батарея вважається зарядженою.
Для того щоб вивільнити заряд, реакція проходить у зворотному порядку: молекули водню рухаються назад через металеву частину і з’єднуються з киснем в навколишньому повітрі.
Поки вченим вдалося створити батареї розміром 50 нм – тонше людської волосини. Також вони показали, що площа таких акумуляторів може варіюватися від декількох сантиметрів до нанометрів. Це дозволяє легко розмістити їх поруч з транзисторами на нано- і мікрорівні, а також поряд з іншими компонентами і сенсорами.
При цьому ємність таких батарей виявилася на кілька порядків вищою, ніж у більшості сучасних аналогів.
Шотландські хіміки розробили гібридну проточну батарею, здатну за лічені секунди заправити електрикою або воднем як електрокар, так і водневий автомобіль. Робочим елементом в ній виступає суспензія наномолекул.
Джерело @ Finance.ua