За інформацією Державної фіскальної служби України протягом 2015 року у результаті досягнутого податкового компромісу до бюджету надійшло 1,3 мільярдів гривень, це в 2 рази менше ніж планувалося на початку року (від 2 до 3 мільярдів), передає businessua.com.
Можливістю почати "з чистого аркуша" у 2015 році скористались 6 194 платника.
У результаті досягнутого податкового компромісу держава "погасила" або "пробачила" бізнесу близько 24,7 мільярдів гривень (13.8% надходжень ПДВ у 2015 році), в тому числі 7 мільярдів гривень донарахованих за плановими та позаплановими перевірками, які "не входили в плани" платників податків.
Впроваджуючи податковий компроміс, уряд мав на меті не лише наповнення скарбниці, а і зменшення обсягів "ризикового" кредиту з ПДВ перед впровадженням системи електронного адміністрування ПДВ.
Суть "податкового компромісу" полягала в тому, що податкова намагалась налагодити діалог з бізнесом, який раніше використовував схеми мінімізації податкових платежів (для збільшення податкового кредиту з ПДВ та зменшення прибутку), дозволивши добровільно уточнити податкові зобов'язання. Визнавши "ризикові" операції, платник сплачував не всю суму податку, яку раніше приховав від податкової, а лише 5%. У свою чергу держава "пробачає" підприємствам решту 95% суми, не нараховує штрафних санкцій та не застосовує щодо них кримінальної, а також адміністративної відповідальності.
Підставою для застосування податкового компромісу в Україні був позитивний досвід детінізації економіки через механізм "податкової амністії" багатьох країн: США, Німеччина, Португалія, Ірландія, Італія та інші. На сьогодні італійський досвід вважається одним із найуспішніших у світі.