У 2021 році вперше в історії сучасної України в державному бюджеті передбачені кошти на придбання нових пасажирських вагонів, а також на розвиток залізничної інфраструктури для пасажирських перевезень.
Про це заявив заступник міністра фінансів Олександр Кава в програмі "Официальный разговор" на телеканалі "Дом", передає Укрінформ.
Зокрема, планують придбати 100 нових пасажирських вагонів.
"Це будуть купе і досить багато плацкартів — це найсоціальніший сегмент перевезень", — сказав Кава.
Він зазначив, що ситуація з пасажирським парком сумна. Зараз в мережі залізниць України експлуатуються вже втричі менше вагонів, ніж було ще десять років тому. Додатково із 2 800 пасажирських вагонів в найближчі роки доведеться списати майже 2000 вагонів.
"Це ті вагони, які були випущені ще за часів СРСР на заводі в Твері та в німецькому місті Дессау. Думаю, багато хто знає, що купейні вагони і СВ поставлялися з Німецької Демократичної Республіки. Так ось, ці вагони вже досягають свого граничного терміну експлуатації, і Укрзалізниця буде змушена в найближчі роки їх списати", — пояснив заступник міністра.
Кава наголосив, що, якщо не почнеться масова програма оновлення парку пасажирських вагонів, то вже в найближчому майбутньому пасажирські перевезення можуть істотно скоротитися.
"Ще більш складна ситуація у нас із парком приміських дизельних поїздів і електропоїздів. Досі, наприклад, на Придніпровській залізниці (яка обслуговує Дніпро, Запоріжжя та ще кілька великих міст) експлуатуються поїзди, випущені, на хвилиночку, в 1958 році. Тобто вік цих електропоїздів вже далеко за 60 років, а вони досі перевозять пасажирів", — розповів він.
Кава наголосив, що Укрзалізниця зараз потребує великих обсягів державної підтримки. Особливо це стосується залізничного транспорту для пасажирських перевезень, який життєво важливий для забезпечення сполучення між регіонами.
"Дуже сподіваюся, що Укрзалізниця зможе виконати всі поставлені перед нею урядом завдання на 2021 рік, і в наступному році фінансування Укрзалізниці щодо пасажирського сегмента буде збільшено", — сказав Кава.
Заступник міністра повідомив, що пасажирське залізничне сполучення дотаційне не тільки в Україні. Всі країни-члени Європейського Союзу фінансують цей напрям.
"У грудні минулого року була ухвалена нова транспортна стратегія Європейського Союзу. І єврочиновники покладають великі надії на залізничний транспорт, як на найекологічніший. До 2030 року обсяг пасажирських залізничних перевезень у всіх країнах Євросоюзу планується збільшити вдвічі в порівнянні з 2019 роком. А до 2050 року збільшити цей показник втричі", — поінформував він.
Кава переконаний, що Україна також здатна в таких самих параметрах збільшити показники своїх пасажирських залізничних перевезень.
Як повідомляв Укрінформ, раніше міністр інфраструктури Владислав Криклій заявив, що в 2021 році завдяки бюджетній програмі буде модернізовано 100 пасажирських вагонів АТ "Укрзалізниця", або 5% від усього пасажирського рухомого складу компанії.
У держбюджеті на 2021 рік передбачено понад 4,5 млрд грн на програму оновлення пасажирського рухомого складу АТ "Укрзалізниця".
Про це заявив заступник міністра фінансів Олександр Кава в програмі "Официальный разговор" на телеканалі "Дом", передає Укрінформ.
Зокрема, планують придбати 100 нових пасажирських вагонів.
"Це будуть купе і досить багато плацкартів — це найсоціальніший сегмент перевезень", — сказав Кава.
Він зазначив, що ситуація з пасажирським парком сумна. Зараз в мережі залізниць України експлуатуються вже втричі менше вагонів, ніж було ще десять років тому. Додатково із 2 800 пасажирських вагонів в найближчі роки доведеться списати майже 2000 вагонів.
"Це ті вагони, які були випущені ще за часів СРСР на заводі в Твері та в німецькому місті Дессау. Думаю, багато хто знає, що купейні вагони і СВ поставлялися з Німецької Демократичної Республіки. Так ось, ці вагони вже досягають свого граничного терміну експлуатації, і Укрзалізниця буде змушена в найближчі роки їх списати", — пояснив заступник міністра.
Кава наголосив, що, якщо не почнеться масова програма оновлення парку пасажирських вагонів, то вже в найближчому майбутньому пасажирські перевезення можуть істотно скоротитися.
"Ще більш складна ситуація у нас із парком приміських дизельних поїздів і електропоїздів. Досі, наприклад, на Придніпровській залізниці (яка обслуговує Дніпро, Запоріжжя та ще кілька великих міст) експлуатуються поїзди, випущені, на хвилиночку, в 1958 році. Тобто вік цих електропоїздів вже далеко за 60 років, а вони досі перевозять пасажирів", — розповів він.
Кава наголосив, що Укрзалізниця зараз потребує великих обсягів державної підтримки. Особливо це стосується залізничного транспорту для пасажирських перевезень, який життєво важливий для забезпечення сполучення між регіонами.
"Дуже сподіваюся, що Укрзалізниця зможе виконати всі поставлені перед нею урядом завдання на 2021 рік, і в наступному році фінансування Укрзалізниці щодо пасажирського сегмента буде збільшено", — сказав Кава.
Заступник міністра повідомив, що пасажирське залізничне сполучення дотаційне не тільки в Україні. Всі країни-члени Європейського Союзу фінансують цей напрям.
"У грудні минулого року була ухвалена нова транспортна стратегія Європейського Союзу. І єврочиновники покладають великі надії на залізничний транспорт, як на найекологічніший. До 2030 року обсяг пасажирських залізничних перевезень у всіх країнах Євросоюзу планується збільшити вдвічі в порівнянні з 2019 роком. А до 2050 року збільшити цей показник втричі", — поінформував він.
Кава переконаний, що Україна також здатна в таких самих параметрах збільшити показники своїх пасажирських залізничних перевезень.
Як повідомляв Укрінформ, раніше міністр інфраструктури Владислав Криклій заявив, що в 2021 році завдяки бюджетній програмі буде модернізовано 100 пасажирських вагонів АТ "Укрзалізниця", або 5% від усього пасажирського рухомого складу компанії.
У держбюджеті на 2021 рік передбачено понад 4,5 млрд грн на програму оновлення пасажирського рухомого складу АТ "Укрзалізниця".